شناسهٔ خبر: 67930940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

شهردار منطقه ۴ خبر داد:

بوستان‌های منطقه ۴ محیطی ایمن برای گذران اوقات فراغت تابستانه شهروندان

شهردار منطقه ۴ تهران در ادامه طرح تحول بیستگانه در شمال شرق شهر گفت: بوستان‌های منطقه با اقدامات مختلف زیباسازی و ایمن شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده در این رابطه گفت: از آنجا که فصل تابستان به عنوان فصل تعطیلات مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان به حساب می آید ، استفاده از فضاهای تفریحی در این فصل بیشتر از سایر فصول است.
وی افزود: یکی از این فضاها بوستان ها و فضاهای سبز شهری است که در این زمان خاص بیشتر مورد استفاده شهروندان به ویژه دانش آموزان قرار می گیرد. بنابراین فضاسازی و ارتقای ایمنی این محیط ها یکی از اقدامات اساسی تابستانه این منطقه به شمار می رود.
کمالی زاده گفت: در این راستا و در ادامه اجرای طرح تحول بیستگانه با نصب ۷۰ پایه برج نوری در بوستان ها و معابر منطقه ۴ ایمنی شهر و شهروندان  و کاهش آسیب های اجتماعی ارتقا  یافته است.
وی افزود: در ادامه این عملیات نصب جدید مجموعه های بدن سازی و بازی های کودکان ، نیمکت ها، سطل های زباله، به روز رسانی المان های بوستانی، آلاچیق ها، وسایل ویژه افراد کم توان جسمی و .... برمبنای استانداردهای HSE از اقدامات انجام گرفته این عملیات بوده است.
شهردار منطقه ۴ همچنین از احداث دو بوستان جدید در نواحی یک و ۸ خبر داد و گفت: فضاهای سبز شهری به عنوان ریه های تنفسی شهر و محیطی برای ایجاد نشاط روحی و گذران وقت شهروندان بسیار لازم و ضروری است، در این راستا بوستان کوهسار با مساحت ۵۴۱۰ مترمربع در ناحیه یک و بوستانی شهید عباسپور در مساحت ۲۸۵۰ مترمربع در ناحیه ۸ در سال جاری به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات رسیدگی به بوستان ها کاشت بیش از ۶۷ هزار اصله درخت و درختچه، گلدان های مزین به گل های تابستانی  و ۵۲۴۷ مترمربع فرش گل از اقدامات دیگر فضاهای سبز بوستانی این منطقه به شمار می رود.
شهردار منطقه ۴ در ادامه از اجرای طرح جهادی باغچه آراسته در این منطقه خبر داد و گفت: طی بازدیدهای میدانی برنامه ریزی شده از فضاهای سبز منطقه و جمع آوری آمار و اطلاعات از باغچه های فضاهای سبز بهسازی باغچه ها در قالب هم سطح سازی بستر باغچه ها و جمع آوری خاک مازاد و ... اجرایی شد.
وی در ادامه از اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی های احتمالی فصل گرما در بوستان های جنگلی منطقه نیز خبر داد.
کمالی زاده درخصوص آبیاری شبانه تانکری فضاهای سبز منطقه ۴ گفت: در پی افزایش دما و گرمای هوا آبیاری درختان و درختچه های فضاهای سبز این منطقه به صورت شبانه با تانکر صورت می گیرد.
شهردار منطقه ۴ در پایان با بیان این که مبلمان بوستانی یکی از مهم ترین بخش های شهر است و رفاه، امنیت و زیبایی آن را تحقق می بخشد، گفت: تعبیه و نصب اینگونه عناصر در فضاهای عمومی شهری تاثیر مستقیم بر رضایت، آرامش، رفاه و آسایش شهروندان در استقاده از فضاهای تفریحی دارد که همواره در این منطقه به این مهم توجه ویژه شده است و امید که رضایت شهروندان را فراهم نماید.

انتهای پیام/

نظر شما