شناسهٔ خبر: 67930859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفا: شهروندان همدانی مصرف آب را مدیریت کنند

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: نگرانی برای تأمین آب در پیک گرمای مرداد ماه وجود ندارد اما با توجه به گرمای هوا ، مدیریت مصرف آب باید همواره در دستور کار هم‌استانی‌ها قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال سپری کردن گرم ترین روزهای سال و افزایش کم سابقه دمای هوا هستیم، مدیریت مصرف آب از سوی شهروندان تاثیر مهمی در حفظ پایداری شبکه توزیع آب دارد و با مدیریت مصرف و مدیریت منابع، نگرانی خاصی برای تأمین آب در این روزها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنش آبی در استان نداریم، تصریح کرد: مدیریت مصرف آب و حذف مصارف غیرضروری، راهکاری اساسی گذر از پیک مصرف تابستان است که هم‌استانی‌ها باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: ما همواره در کنترل مصرف و مدیریت آب به همکاری مردم نیاز داریم و با همکاری مردم از پیک مصرف آب، عبور می‌کنیم.

وی یادآور شد: کاهش مدت زمان استحمام، عدم آبیاری باغچه منازل با آب آشامیدنی، نصب سایبان برای کولرهای آبی و استفاده از تجهیزات کاهنده برای مصرف بهینه آب، از جمله روش‌های مدیریت مصرف آب است.

بختیاری فر با بیان اینکه بهار امسال بارندگی‌های خوبی در سطح استان داشتیم، مطرح کرد: به منظور تداوم ارائه خدمات مطلوب‌تر در امر آبرسانی به هم‌استانی‌ها، مدیریت مصرف و نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب باید در دستور کار قرار بگیرد.

در حال حاضر همه شهرهای استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

شرکت آبفای استان۶۸۰ هزار مشترک دارد.

نظر شما