شناسهٔ خبر: 67929533 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشکل معوقات مزدی کارگران شهرداری خاش ادامه دارد

مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه کارگران شهرداری خاش در استان سیستان و بلوچستان هنوز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

تعدادی از کارگران شهرداری خاش در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند در شهرداری خاش حدود ۱۰۰کارگر قراردادی و حدود ۱۵۰ کارگر شرکتی مشغول کارند که کارگران قراردادی یک ماه (تیر ماه) و کارگران شرکتی دو ماه حقوق (خرداد و تیر ماه) معوقه پرداخت نشده، دارند.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری خاش، از پرداخت به موقع حقوق و مزایا محروم هستیم به همین دلیل در آخرین تجمعی که پایان هفته گذشته انجام دادیم مشکلات معیشتی خود را به مسئولان گوشزد کردیم.

او گفت: در طول چند سال گذشته حقوق کارگران چهار تا پنج ماهه به تاخیر افتاده بود اما به مرور این میزان معوقات به حداقل دو تا سه ماه کاهش پیدا کرده است.

این کارگر با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت فعلی شهرداری خاش باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کند، گفت: بخشی از مشکلات موجود مربوط به منابع مالی شهرداری است که هر چند وقت یکبار مبالغی صرف تعمیرات و رفع ایرادات ماشین آلات و تجهیزات فرسوده و مستهلک شهرداری می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های شورای شهر قرار گیرد، افزود: لازم است مدیریت شهری خاش نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه شهرداری جدیت بیشتری داشته باشد.

این کارگر با تاکید بر اینکه یکی از درخواست‌های ما این است که در پرداخت حقوق یک نظام هماهنگ وجود داشته باشد، گفت: یک کارگر حتی اگر حداقل مزد با تمام مزایای مزدی را هم دریافت کند باز نمی‌تواند زندگی خود را اداره کند. بنابراین تنها راه نجات کارگران شهرداری خاش این است که تحت پوشش قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما