شناسهٔ خبر: 67929497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کیم جونگ اون عملیات نجات ساکنان گرفتار در سیل را رهبری کرد

ایراندخت آذر شکیب

رسانه دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر این کشور از مناطق سیل زده نزدیک رودخانه «آمنوک» بازدید و عملیاتی را برای نجات حدود ۵۰۰۰ نفر از ساکنان با هلیکوپترهای ارتش هدایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)، رهبر این کشور روز یکشنبه پس از بارندگی بی سابقه در مرز شمالی کره شمالی از مناطق سیل زده در شهر «سینویجو» و شهرستان «اویجو» در استان فیونگان شمالی بازدید کرد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی به دلیل کمبود زیرساخت‌ها در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر است و به ویژه باران‌های شدید هزاران نفر را در این کشور آواره کرده است.

در این گزارش آمده است که بیش از ۵۰۰۰ نفر در مناطق آسیب‌پذیر در برابر سیل در شهر مرزی و این شهرستان جدا افتاده‌اند زیرا سطح آب رودخانه «آمنوک» که به نام رودخانه «یالو» نیز شناخته می‌شود، از سطح خطرناکی فراتر رفته است.

بر اساس دستور کیم جونگ اون، نیروی هوایی هلیکوپترهای ۱۰ نفره خود را بسیج کرد تا بیش از ۲۰ دور پرواز رفت و برگشت برای نجات ساکنان انجام دهند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش کرد، کیم جونگ اون بارها بر ضرورت نجات همه افراد تاکید کرده است. او همچنین پروازهای شناسایی را چندین بار به منطقه اعزام کرد تا عملیات نجات جان شهروندان کره شمالی تکمیل شود.

کیم جونگ اون همچنین اعلام کرد که خلبان‌ها موفق شدند تا بیش از ۲۴۰۰ نفر را نجات دهند.

انتهای پیام

نظر شما