شناسهٔ خبر: 67929328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بلینکن خواستار جلوگیری از تشدید تنش بین لبنان و اسرائیل شد

در پی حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، وزیر خارجه آمریکا خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و اراضی اشغالی شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، وزیر خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ بر لزوم دوری از تشدید تنش‌ها میان لبنان و اسرائیل تأکید کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که پس از حمله «مجدل شمس»، بلینکن در تماس تلفنی با هرتزوگ خواهان رسیدن به یک توافق دیپلماتیک شد که به شهروندان دو طرف در مرز لبنان و اراضی اشغالی اجازه دهند تا به خانه‌هایشان بازگردند.

شبکه المیادین بامداد امروز (دوشنبه) از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و هدف قرار دادن یک خودرو بین دو شهرک «میس الجبل» و «شقرا» خبر داد.

از طرف دیگر، منابع خبری، عصر روز شنبه از اصابت یک موشک به منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیلی و کابینه رژیم صهیونیستی به‌رغم اظهارات شاهدان عینی مبنی بر اصابت موشک رهگیر گنبد آهنین به مجدل شمس، بلافاصله انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان نشانه رفتند.

وزارت خارجه سوریه گفته است تداوم کشتارهای روزانه مردم توسط رژیم اشغالگر اسرائیل و همچنین تلاش نخ‌نمای این رژیم برای بهانه‌تراشی به منظور توسعه دامنه تجاوزات را محکوم می‌کند.

نظر شما