شناسهٔ خبر: 67928085 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی بهزیستی خبرداد:

تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار و ۶۹۶ نفر از مددجویان بهزیستی

تهران- ایرنا- معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان موفق شد برای ۸۵ هزار و ۶۹۶ نفر از افراد تحت پوشش خود در زمینه اشتغالزایی آنها طی سال گذشته تسهیلگری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، محسن ایروانی با بیان اینکه این اقدام از طریق الگوهای مختلفی صورت گرفته است که بخشی از این به صورت خوداشتغالی و بخشی از آن هم به صورت کارفرمایی انجام شد، اظهارداشت : از این تعداد، پنج هزار و ۹۴۴نفر افراد فارغ التحصیل دانشگاهی بودند که در مقطع کاردانی ۱۴۰۱ نفر، در مقطع لیسانس سه هزار و۷۳۸ نفر، در مقطع فوق لیسانس ۶۵۸ نفر و در مقطع دکترا ۱۰۶ نفر و تحصیلات حوزه ۴۱ نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی موفق شدند که مشغول به کار شوند.

به گفته وی، حدود ۸۷۰ نفر از افراد دارای معلولیت سخت اشتغال نیز از طریق ۱۸ مرکز پشتیبانی در ۱۱ استان برای انها کاریابی صورت گرفت.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور افزود: در سال ۱۴۰۲ برای ۲ هزار و ۳۸۸نفر تعیین سهمیه شد تا از سهمیه ۳ درصد استخدامی در دستگاه های اجرایی بهره مند شوند تا بتوانند در ۲۱ دستگاه اجرایی که مجوزهای استخدامی صادر شده بهره مند شوند.

تسهیلگری اشتغال برای ۸۵ هزار و ۶۹۶ نفر از مددجویان بهزیستی

حمایت شغلی از ۲۳۴ هزار و۷۶۷ نفر مددجو

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی دوره ارائه خدمات دولت سیزدهم سازمان بهزیستی ۱۹۱ هزارتعهد شغلی داشت که موفق شد ۲۳۴هزار و۷۶۷ نفر افراد تحت پوشش این سازمان را مورد حمایت شغلی قرار دهد که عملکرد خوبی را در این زمینه داشته اشت.

ایروانی اضافه کرد: اخذ دو مصوبه از شورای عالی اشتغال از دیگر اقدام ها بوده است . یک مصوبه در هشتادو سومین جلسه این شورا تصویب و مقرر شد به افراد موثر خانواده افراد دارای معلولیت تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شود که در این راستا به ۲۲ هزار عضو موثر خانواده در دو سال تسهیلات پرداخت شد. همچنین در هشتادو پنجمین جلسه این شورا اختصاص ۱۵ درصد از منابع قرض الحسنه در اختیار استانداران مصوب شد که کسری اعتبار سال ۱۴۰۲ را جبران کرد و با ۱۲ هزار میلیاد تومان اعتبار ۸۵ هزار نفر را مورد حمایت قرار گرفتند.

او کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی در حوزه اشتغالزایی سازمان بهزیستی را دیگر افتخارات این سازمان عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۳ بناست که برای ۶۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اشتغالزایی صورت بگیرد و مورد حمایتهای مختلف شغلی قرار بگیرند.

نظر شما