شناسهٔ خبر: 67927877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین مرکز بهزیستی نگهداری از دختران بالای ۱۸ سال کشور در بم افتتاح شد

کرمان - ایرنا - دومین مرکز نگهداری دختران بالای ۱۸ سال کشور با حضور جمعی از مسئولان بهزیستی و خیران در شهرستان بم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان روز دوشنبه اعلام کرده که این مرکز شامگاه یکشنبه افتتاح شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: خیران این مرکز را راه‌اندازی کردند و دختران بالای ۱۸ سال که از مراکز بهزیستی شهرستان ترخیص می‌شوند، می‌توانند تا زمان تشکیل زندگی مستقل در این مرکز اقامت داشته باشند و خدمات دریافت کنند.

علیرضا وحید زاده افزود:در کل کشور در زمینه ترخیص فرزندان بالای ۱۸ سال از مراکز بهزیستی خلاءهایی وجود دارد که این سن بسیار کمی است زیرا در خانواده‌های معمولی سن استقلال بین ۲۵ تا ۳۰ سالگی است.

وی افزود: بعد از ترخیص، کار برای فرزندان بهزیستی بسیار سخت می‌شود و با مشکلاتی از جمله نداشتن مسکن، شغل و نیز مسائل مربوط به شناخت مهارت‌های زندگی مواجه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطر نشان کرد: کاهش وابستگی فرزندان به‌تدریج صورت می‌گیرد و در دوران حضور در مراکز نگهدای، ضمن یادگیری مهارت‌های فردی و شغلی برای فعالیت در سطح جامعه نیز آماده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مرکز دومین مرکز در سطح کشور است که در راستای حمایت از زندگی مستقل فرزندان بهزیستی راه‌اندازی شده اظهارداشت: تصمیم داریم تا ابتدای مهر ماه امسال یک مجموعه دیگر نیز از این نوع در استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: بعد از زلزله پنجم دی ماه سل ۱۳۸۲ تعداد مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در بم افزایش یافت و شمار آنها اینک به ۱۰ مورد رسیده است.

بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما