شناسهٔ خبر: 67927311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان:

همه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گلستان نیاز به وام دارند

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به فعالیت افزون بر ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان و نیاز ضروری همه مراکز به تجهیزات آموزشی جدید، برلزوم پرداخت وام قرض الحسنه به این آموزشگاه‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه کرایلو روز دوشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز آموزش هوش مصنوعی گلستان در گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: تسهیلات پیش‌بینی شده برای این آموزشگاه‌ها درسال گذشته اندک بود و تنها ۱۰ مورد موفق به دریافت وام شدند.

وی بابیان اینکه نیمی از فعالیت‌های مهارت‌آموزی گلستان توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌شود، افزود: از دبیرخانه ستاد اشتغال گلستان انتظار داریم تسهیلات برای این مراکز را در سال جاری افزایش دهد.

کرایلو اضافه کرد: از هفته مهارت سال قبل تاکنون ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به علاقمندان فراگیری این مهارت‌ها به ۱۹ گروه هدف ارائه شد که پنج میلیون ساعت آن توسط آموزشگاه‌های آزاد استان بود.

به گفته وی، به‌روز شدن تجهیزات و ابزارهای آموزشی آموزشگاه‌های آزاد و نیز کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی به ارائه آموزش رشته‌های نوظهور و جدید کمک زیادی می‌کند.

همه آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای گلستان نیاز به وام دارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان همچنین از آمادگی این اداره کل برای واگذاری برخی کارگاه‌های مازاد آموزشی دولتی برای تجهیز و بهره‌برداری به آموزشگاه‌های آزاد این استان به صورت رایگان یا با اجاره بلندمدت خبر داد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند بخشی از عقب ماندگی‌های حوزه تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز کارگاه‌های آموزشی را برطرف کند.

کرایلو باتبریک هفته ملی مهارت (۶ تا ۱۳ مرداد) و بابیان اینکه مهارت آموزی زیرساخت مهم ایجاد اشتغال است، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای که رسالت مهارت آموزی و توانمند سازی ۱۹ گروه جامعه را برعهده دارد معتقد است که با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و یا نگاه صرف به آموزش در دانشگاه‌ها، نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: جامعه بیش از هر زمانی به تربیت نیروی ماهر در کنار آموزش نیاز دارد بنابراین نظام مبتنی بر تسهیلات باید پیوست مهارت داشته باشد ضمن اینکه در استان گلستان تلاش شد تا هرگونه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد منوط به داشتن گواهینامه مهارت باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان همچنین با اشاره به نقش و اثرگذاری رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی موضوعات گوناگون، بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به رسانه‌ها برای فرهنگ سازی مقوله مهارت آموزی در جامعه نیاز دارد.

کرایلو افزود: رسانه‌ها باید برای خانواده‌ها تبیین کنند که اشتغال فقط پشت میز نشینی نیست بلکه می‌توان با فراگیری مهارت‌های متنوع و متناسب با بازار برای خود و فرزندانشان ایجاد شغل کنند.

وی همچنین به عملکرد آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در گنبدکاووس هم اشاره کرد و گفت: در این شهرستان طی یک‌سال اخیر یک میلیون نفر ساعت آموزش دیدند که با افتتاح مرکز خواهران این رقم افزایش خواهد یافت.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظر شما