شناسهٔ خبر: 67927098 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قانون عوض شد و من ضرر کردم

نورافکن: می‌خواهم در انزلی از فوتبال لذت ببرم

امید نورافکن از تغییر قانون سربازی بازیکنان فوتبال انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، امید نورافکن که در تابستان امسال سپاهان را ترک کرد و راهی ملوان شد تا دوران سربازی خود را پشت سر بگذارد، امروز در ایفمارک حاضر شده بود. او در حاشیه حضور در ایفمارک در گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص شرایط ملوان و حضورش در این تیم صحبت کرد. او در ابتدا گفت: تمرینات‌مان پرفشار است و تمرین می‌کنیم که بتوانیم در ۴-۵ هفته اول استارت خیلی خوبی در لیگ برتر بزنیم. آقای دقیقی هم امسال به ملوان آمده‌اند و امیدوارم بتوانیم نتایج بهتری را نسبت به سال قبل کسب کنیم.

"تو بازیکن ملی‌پوش هستی و شاید ملوان چندان مورد توجه قرار نگیرد. فکر می‌کنی چقدر به ضررت شد که یک‌باره مجبور شدی به سربازی بروی و پیراهن تیمی را بپوشی که زیاد موردتوجه نیست؟" نورافکن در واکنش به این سوال گفت: دوران خدمت سربازی برای هر بازیکنی سخت‌ترین و بدترین تایم فوتبالش است. یک فوتبالیست ۱۵ سال تلاش می‌کند تا در ۲۷-۲۸ سالگی به اوج فوتبال خودش برسد، اما در این سن باید یک الی دو سال اصلی از دوران حرفه‌ای خودش را برای خدمت سربازی بگذارد.

2042687

او ادامه داد: فکر‌ می‌کنم اگر در سال‌های آینده قانونی بگذارند که بازیکنان لیگ برتری و ملی‌پوش بتوانند از آن استفاده کنند، بهتر است. دو سه سال پیش این قانون وجود داشت، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که این قانون را برداشتند. شرایط مقداری سخت است، اما اینطور نیست که بخواهیم این وضعیت را تحمل کنیم، بلکه در این مدت سعی می‌کنیم شرایط خوب خودمان را حفظ کنیم و لذت ببریم.

بازیکن جدید ملوان در واکنش به اینکه بازیکنان در دوران سربازی افت می‌کنند، گفت: فکر نمی‌کنم افتی که می‌گویید برای بازیکنانی که در ملوان بندرانزلی حضور داشتند، بوده باشد. از بین بازیکنانی که سال‌های قبل به این تیم آمدند، معدود بازیکنانی هستند که افت ‌کردند و این افت هم به خود بازیکن برمی‌گردد و من هم تمرکزم را می‌گذارم که عملکرد خوبی را برای این باشگاه داشته باشم. تیم ملوان در استان گیلان خیلی پرطرفدار است و سعی می‌کنم خیلی زود این دوران را بگذرانم و برگردم.

نورافکن در پاسخ به اینکه آیا امکان استفاده از معافیت تحصیلی را نداشت، گفت: امکانش وجود نداشت. هر دانشجویی می‌تواند دو بار از دانشجو بودن انصراف بدهد. من سال قبل این دو بار را استفاده کرده بودم، اما به‌خاطر قانونی که تا ۲۸ سالگی و ۳۰ سالگی برای بازیکنان ملی گذاشته بودند، من روی این حساب کرده بودم که تا سی سالگی می‌توانم فعالیتم را ادامه بدهم. یک آن قانون عوض شد و این ضرر زیادی برای بازیکنان است. خودتان می‌دانید قانون‌های زیادی برای بازیکنان شاغل در لیگ ایران گذاشته‌اند که بعضی از آنها باورکردنی نیست. قانون‌های من درآوردی گذاشتند، ولی همه این‌ها باعث می‌شود بازیکنان و فوتبال متضرر شوند.

2003563

ستاره سابق سپاهان درباره قرارداد خود با طلایی‌پوشان و استفاده از کسری خدمت عنوان کرد: با تیم سپاهان قرارداد دارم و این دوران که تمام شد باید بنشینیم و با آنها صحبت کنیم، ولی موضوع کسری محرمانه است و همیطنور هم بماند، بهتر است.

او از پاسخ به اینکه آیا نمی‌تواند همراه با تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی از کشور خارج شود، گفت: قاعدتا نمی‌توانم. من در این ده روزی که در ملوان فعالیت دارم، ذهنم را روی تمرینات گذاشته‌ام. این جزء مسائلی است که در ماه‌های گذشته فدراسیون فوتبال باید پیگیری می‌کردند.

"یک مصدومیت بدموقع تو را از جام ملت‌ها دور کرد و الان هم با موضوع سربازی روبه‌رو شده‌ای. فکر می‌کنی می‌توانی به دوران اوج برگردی؟"

نورافکن در این باره گفت: نمی‌توانیم در گذشته زندگی کنیم و سعی می‌کنیم در حال، بهترین شرایط را داشته باشیم و از زندگی‌مان لذت ببریم‌ و به نحو احسن از آن استفاده کنیم. گذشته‌ها گذشته است.

او در پاسخ به اینکه آیا مثل گذشته انگیزه دارد، گفت: نه، ما الان ۲۸ سال‌مان است و دیگر ۱۹ سال‌مان نیست و اول فوتبال‌مان نیست، اما انگیزه را داریم و امیدواریم که بتوانیم در تیم ملی هم باشیم.

نورافکن در پاسخ به سوالی درباره شرایط سپاهان گفت: الان در ملوان هستم و در مورد این تیم صحبت کنم بهتر است.

وی در خصوص حضور رضا میرزایی در ملوان نیز گفت: او دوست نزدیک‌مان است و هدف‌های خیلی خاصی هم دارد. بعد مصدومیتش برای فصل جدید هدف‌گذاری کرده و ما با همديگر امیدواریم بتوانیم عملکرد مثبتی برای تیم ملی داشته باشیم.

این بازیکن در خصوص احتمال برگزاری بازی‌های تیم ملی در اصفهان و سایر شهرستان‌ها اظهار داشت: نه به اندازه تهران، اما اصفهان هم فوق‌العاده استادیوم خوبی دارد و جو فوق‌العاده‌ای دارد. البته الان قطعا شرایطش بهتر است و مطمئنم که در بازی تیم ملی با قرقیزستان استادیوم پر می‌شود و این یک امتیاز مثبت برای تیم ملی و فدراسیون فوتبال است.

نظر شما