شناسهٔ خبر: 67926604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۳۹ عنوان برنامه ویژه اوقات فراغت در کتابخانه‌های همدان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری ۳۳۹ عنوان برنامه فرهنگی ویژه اوقات فراغت در کتابخانه‌های ۱۰ شهرستان همدان در ایام تابستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید جواد معینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط استان به ویژه در روستاها تنها مراکز فرهنگی کتابخانه‌های عمومی هستند، اظهار داشت: یکی از بسترهای بی‌بدیل برای داشتن اوقات فراغت سالم کتابخانه‌های عمومی است که در این راستا 339 عنوان برنامه فرهنگی ویژه اوقات فراغت پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این عناوین شامل برنامه‌نویسی برای کودکان، نمایش از داستان‌های شاهنامه، برنامه‌نویسی، اجرای سرود، بیان احکام و الفبای زندگی، اسکراچ، آموزش زبان در مناطق کم برخوردار، آموزش ریاضی، آموزش خطاطی، اوریگامی، نویسندگی، نقاشی روی سفال، آموزش خانواده، انواع کلاس‌های طراحی و میناکاری است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: برنامه‌های دینی و مذهبی نیز در این کتابخانه ها در ایام تابستان ارائه می‌شود که شامل؛ آموزش قرآن (قرائت، روخوانی و روانخوانی)، قرآن و مهدویت، کاردستی، آموزش قرائت ادعیه خوانی، حلقه‌های عفاف و حجاب و نماز هستند.

معینی با اشاره به سیزدهمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی عنوان کرد: این جشنواره به عنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور نیز در حال برگزاری است و برنامه‌های متعددی به این مناسبت در کتابخانه‌های عمومی برپا است به طوری که اقشار در سنین مختلف زیر پوشش این برنامه‌ها قرار دارند.

وی مطرح کرد: همچنین در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی با محوریت اشتغال‌آفرینی در کتابخانه‌های عمومی پیش بینی شده است که شامل؛ آموزش خیاطی، طراحی دوخت، گلدوزی، نمددوزی، مکرومه بافی، قلم زنی و پته‌دوزی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی نیز به همت محافل ادبی و قرآنی در حال انجام است افزود: مهد قرآن، نهج‌البلاغه خوانی، عصر شعر، مثنوی خوانی، فن بیان و شاهنامه خوانی از جمله این برنامه‌ها است.

معینی بیان کرد: همچنین آموزش محاسبات ذهنی، امداد و کمک‌های اولیه، آموزش نقاشی، نمایش فیلم، نشست‌های کتاب خوان، جلسات قصه‌گویی و جمع‌خوانی کتاب، معرفی و خوانش کتاب، نقد کتاب، گرافیک، هنر و خلاقیت، نقالی، نجوم، مهارت های زندگی، مطالعه کتاب همراه با بازی‌های گروهی و قصه گویی از دیگر برنامه های اوقات فراغت است.

وی با اشاره به برنامه‌های بخش ورزشی کتابخانه‌های عمومی، گفت: فوتسال، مسابقات شاد ورزشی در این بخش برگزار و در بخش‌های دیگر هم بخوانیم، با هم بسازیم، نقاشی دیجیتال، انیمیشن، طب سنتی، شیمی، شطرنج، روبیک، عکاسی و ادیت عکس، تربیت فرزند و غیره در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: همه افراد می‌توانند پس از عضویت در کتابخانه‌های عمومی از این برنامه‌ها استفاده کنند و بهترین اوقات فراغت را برای خود و خانواده رقم بزنند.

انتهای پیام/

نظر شما