شناسهٔ خبر: 67926323 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش این کمیسیون مجلس به افزایش قیمت کود اوره+ جزئیات

اقتصادنیوز: در حال حاضر قیمت کود اوره مورد نیاز کشاورزان نزدیک 6 برابر رشد کرده است رشد که اعتراض کشاورزان و به دنبال آن اعتراض رییس کمیسیون کشاورزی مجلس را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،   محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جدیدترین اظهارنظرش می‌گوید: «مصوبه سوم مرداد هیأت وزیران راجع به قیمت کود اوره (افزایش ۶ برابری) در تعارض با شعار راهبردی سال و دستیابی به امنیت غذایی ۹۰ درصدی است.

او تاکید می‌کند: پیامد محتوم آن افزایش شدید واردات گندم، بازگشت به گذشته، تزریق تورم شدید مواد غذایی و در تعارض با تحقق خودکفایی در کالاهای اساسی است. لازم است در این مصوبه به فوریت تجدیدنظر شود.»

پیش از این نیز گندمکاران در مورد رشد چندباره نرخ کودشیمیایی هشدار داده بودند. هشدار گندمکاران در قالب نامه عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران به رئیس سازمان بازرسی کل کشور منتشر شده بود.

هاشمی گفته بود؛ در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون دو بار قیمت کود شیمیایی افزایش یافته مرحله اول ۳۰ درصد و هم اکنون ۱۰۲ درصد که در مجموع  ۱۳۲ درصد رشد قیمت اتفاق افتاده است.

خبر مرتبط
ورود نایب رئیس مجلس غنا در راس هیئتی به تهران

اقتصادنیوز: نایب رئیس مجلس غنا به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دقایقی قبل وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران  افزایش چندباره نرخ کود شیمیایی را دور از منطق و انصاف خوانده بود و تاکید کرده بود: باتوجه به اینکه قیمت محصولات اساسی بالاترین رشدش ۱۷.۴ درصد بوده و در خیلی از آنها نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌اند لذا این گونه برخورد با کشاورزان که نقش بسیار تأثیرگذاری در امنیت غذایی حفظ استقلال و اشتغال کشور دارند.

 

نظر شما