شناسهٔ خبر: 67925700 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

رئیس جمهور ونزوئلا مشخص شد

دفتر نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
 

 دفتر نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا از پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

 دفتر نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد، اما خواستار منتظر ماندن برای اعلام نتایج رسمی از سوی شورای انتخابات این کشور شد.

در همین رابطه خبرنگار المیادین از کاراکاس گزارش داد که شماری از مردم برای ابراز خوشحالی از پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند.

همچنین ناظران انتخاباتی که از آفریقای جنوبی به ونزوئلا رفته‌اند اعلام کردند که فرایند رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آزاد، عادلانه و شفاف بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مردم ونزوئلا روز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورشان پای صندوق‌های رای حاضر شدند و هنوز هم رقابت بین نیکلاس مادورو و رقیب اصلی او، «ادموندو گونزالس» ادامه دارد.

مراکز رای‌گیری ساعت ۶ صبح به وقت محلی باز شد، اما رای دهندگان خیلی زودتر در برخی از مراکز رای گیری در سراسر کشور صف آرایی کرده بودند.

مقامات مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه مصادف با هفتادمین سالگرد تولد «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا را به عنوان روز رای گیری تعیین کردند.

در رای گیری روز یکشنبه هشت نامزد دیگر نیز حضور دارند ولی گفته می‌شود تنها گونزالس رقیب اصلی مادورو محسوب می‌شود.

مادورو پس از حضور در یکی از صندوق‌های رای در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت: کمپین انتخاباتی در ونزوئلا در فضایی مسالمت آمیز برگزار شد و حتی یک مورد خشونت نیز رخ نداد. هیچکس نخواهد توانست به این جشن انتخابات خدشه ای وارد کند. احترام به تصمیم نهاد انتخابات (شورای انتخابات ملی) درباره نتایج رای گیری و به رسمیت شناختن آن ضروری است. نظام انتخابات ونزوئلا شفاف و مورد اطمینان است.

پیش تر خورخه رودریگس رئیس ستاد انتخاباتی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری فعلی ونزوئلا و نامزد حزب سوسیالیست متحد (PSUV) و قطب میهنی سیمون بولیوار بزرگ (GPPSB) نسبت به توطئه ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از سوی برخی مخالفان دولت هشدار داده بود.

وی خاطرنشان کرد که در پشت این اقدامات، آنها به دنبال احیای مجدد روندی هستند که در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۹ در این کشور کارائیب انجام ش

 
 
 

نظر شما