شناسهٔ خبر: 67925654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار سنندج:

جهاددانشگاهی می تواند از نهادهای تاثیرگذار در موفقیت دولت جدید باشد

فرانک کیانپور

به گفته فرماندار سنندج، با توجه به سرکار آمدن دولت جدید که محل امیدواری مردم بوده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بر موظف کردن همه نهادها و دستگاه ها در کمک رساندن به دولت جدید، به نظر می رسد که جهاددانشگاهی یکی از نهادهای بسیار تاثیرگذار بر موفقیت دولت جدید و ارائه دهنده راهبرد به دولت در مباحث علمی و اشتغالزایی است.

صاحب‌خبر -

حسن عسکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جهاددانشگاهی جزو نهادهای علمی کشور است که در زمینه ارتقاء مهارت‌های علمی و به ویژه اشتغال کارنامه درخشانی در کشور دارد.

 وی افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای تاثیرگذار در ارتقاء سطح علمی جامعه بوده که با تکیه بر خودباوری ایرانی اسلامی، زمینه و بستر را برای ارتقاء دانش و مهارت جوانان فراهم کرده است.

فرماندار سنندج بیان کرد: جهاددانشگاهی بستر بسیار مناسبی برای جوانان فراهم کرده تا شعار ما می توانیم را که شعار راهبردی مقام معظم رهبری است، به راحتی در این مجموعه علمی و بین جوانان، ظهور و بروز پیدا کند که این امر در سایه اعتقاد مدیران و مسئولان و مسیر مشخص شده جهاددانشگاهی میسر شده است.

وی، با بیان اینکه جهاددانشگاهی در شناسایی استعدادها موفق عمل کرده و آنها را به واسطه آموزش، به سمت نیازمندی های کشور سوق داده است، عنوان کرد: طی ارتباط با این مرکز علمی و آموزشی در استان کردستان و در بستر دوره های آموزشی جهاددانشگاهی گام های موثری در راستای ارتقاء مهارت افزایی در سطح استان برداشته شده است.

عسکری در ادامه گریزی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی استان کردستان در سال گذشته زد و عنوان کرد: طی بازدید از این نمایشگاه شاهد جوانانی بودیم که با دست خالی و انگیزه بسیار بالا، خلاقیت و تلاش های جهادگونه موفق به باز کردن گره های زیادی شده اند و این لذت بخش است.

وی معتقد است که این مجموعه هرچه قدر حمایت و تقویت شود می تواند جوانان بیشتری را تحت پوشش خود قرار داده و در مسیر توسعه و مهارت افزایی قرار دهد.

وی، اشتغالزایی را یکی از دغدغه های اصلی دولت ذکر و تصریح کرد: بیکاری فارغ‌التحصیلان از مشکلات اصلی جامعه به ویژه در استان کردستان بوده و جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که می تواند با مهارت افزایی این قشر و شناسایی بسترهایی که نیاز به تخصص فارغ التحصیلان دارد، راهگشا و تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد امید و اعتقاد و شعار خودباوری بین جوانان از مهم ترین راهبردهای جهاددانشگاهی در جامعه است و امید که این نهاد بتواند با حمایت و تقویت، این مسیر را ادامه دهد.

انتهای پیام

نظر شما