شناسهٔ خبر: 67925528 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

لیورپول تنها تیم لیگ برتری بدون جذب بازیکن جدید

لیورپول تنها تیم لیگ برتری است که تا الان بازیکنی نخریده اما تا قبل از پایان فرصت نقل وانتقالات تابستانی در 9 شهریور این رویه تغییر می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، لیورپول بامداد شنبه نخستین مسابقه پیش فصل خود را در پیتزبورو در پنسیلوانیا برگزار کرد و با یک گل رئال بتیس را شکست داد. آرنه اسلوت برای این بازی خیلی از ستاره‌های تیمش را نداشت که در مراحل پایانی یورو 2024 و کوپا امریکا حاضر بودند اما تنها سه هفته تا شروع فصل جدید لیگ برتر با بازی در زمین ایپسویچ باقی مانده و باید دید فصل بعدی داستان لیورپول چطور پیش می‌رود.

 

تاکتیک‌های جدید

هواداران لیورپول هشت و نیم فصل با «فوتبال هوی متال» یورگن کلوپ خو گرفتند که اساس آن را سرعت همراه با پرسینگ و ضدحمله تشکیل می‌داد. فلسفه اسلوت کمی متفاوت است هر چند هر دو مربی بیشتر از دو چینش 3-3-4 و 1-3-2-4 بهره می‌برند. مربی هلندی هم پرس از بالا را در دستور کار قرار می‌دهد اما کنترل شده‌تر از کلوپ بازی می‌کند. بنابراین به جای تبدیل حمله به دفاع در اولین فرصت، منتظر تلاش تیم اسلوت برای حفظ توپ باشید، مالکیت و صبر دو ویژگی کلیدی تیم اسلوت است.

 

انتظار تابستانی

لیورپول تنها تیم لیگ برتری است که تا الان بازیکنی نخریده اما تا قبل از پایان فرصت نقل وانتقالات تابستانی در 9 شهریور این رویه تغییر می‌کند. اسلوت گفته نخریدن بازیکن به دو دلیل است: «اول اینکه می‌خواهم تیم را ارزیابی کنم و به دلیل اینکه خیلی از بازیکنان را ندارم، کار سختی است. دوم اینکه وقتی تیم خیلی خوبی را تحویل می‌گیرید، سخت می‌توانید بازیکنانی در همان اندازه یا حتی بالاتر پیدا کنید. باید منتظر بمانیم.»

 

جدایی احتمالی

در حالی که اسلوت گفته از تیم فعلی‌اش خیلی راضی است اما معلوم نیست کدام یک از بازیکنان اصلی تیم می‌مانند. محمد صلاح، ویرجیل فان دایک و ترنت الکساندر آرنولد یک فصل دیگر بیشتر قرارداد ندارند و این یعنی وضعیت لیورپول شکننده است اگراین سه نفر قراردادشان را تمدید نکنند. این هم محتمل است که حداقل یکی از این سه نفر در همین تابستان با پیشنهاد خوبی از تیم جدا شود. احتمال رفتن فان دایک بیشتر است، صلاح که پاس تنها گل بازی را به دومینیک سوبوسلای داد، مورد توجه باشگاه‌های عربستان سعودی و امریکا قرار گرفته، الکساندر آرنولد هم در رادار رئال مادرید است. شایعات انتقال با شام خوردن آرنولد با جود بلینگام تقویت شد.

 

احیای دوران فوتبال

کلوپ خیلی محبوب بود، هم در میان هواداران و هم بیشتر بازیکنان اما راضی نگه داشتن همه غیرممکن است و بعضی‌ها که در زمان او بازی نمی‌کردند، از رفتنش خوشحال شدند. شاید یکی از آنها کورتیس جونز باشد که فصل قبل تنها 14 بازی در ترکیب اصلی لیورپول در لیگ برتر بود. او به مربی آلمانی احترام زیادی می‌گذاشت اما هفته گذشته گفت آمدن اسلوت می‌تواند دوران فوتبالش در لیورپول را احیا کند آن هم نه فقط با افزایش زمان بازی: «آرنه فوق‌العاده است. سبک بازی‌اش، با ما و تیم منطبق است، برنامه مشخصی دارد، کاملاً درگیر تمرین می‌شود و به جزئیات توجه بیشتری دارد. با او کنترل بیشتری داریم و برای حمله عجله نداریم.»

این بازیکن در دیدار با بتیس دچار مصدومیت شد و جای خود را به تروی نیونی 17 ساله داد که چشمگیر بازی کرد. یکی از مشکلات جونز در تیم اول لیورپول، مصدومیت‌های کوچکی است که برایش پیش می‌آید و اجازه نمی‌دهد اوج بگیرد.

 

 فرصت به جوانان

فعلاً اسلوت چاره‌ای جز فرصت دادن به جوانان ندارد، برای بازی با بتیس، الکساندر آرنولد، فان دایک، دیوگو ژوتا، جو گومز، کودی خاکپو، رایان گراونبرخ و ابراهیما کوناته به خاطر بازی در مراحل پایانی یورو حاضر نبودند. داروین نونیس، آلیسون بکر، الکسیس مک آلیستر و لوییس دیاس هم هنوز از بازی در کوپا امریکا به باشگاه برنگشته‌اند. در غیاب آنها امثال بن دوک، ویتسلاو یاروش، جیمز مک کانل، لوک چمبرز، مارسلو پیتالوگا، کایده گوردون و اوون بک فرصت بازی پیدا کردند، اسلوت از 23 بازیکن در این دیدار استفاده کرد. یاروش دروازه‌بان سوم تیم است که اگر کائومین کلهر به دنبال بازی در ترکیب ثابت تیم دیگری از لیورپول جدا شود، شماره 2 می‌شود.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما