شناسهٔ خبر: 67925502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون صنایع دستی کرمانشاه:

۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی در مسیر زوار اربعین برپا می‌شود

فاطمه احمدیان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تدارک برپایی ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، اظهارکرد: هرساله در ایام اربعین حجم قابل توجهی از زائرین، مسیر استان کرمانشاه را برای رفتن به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند. 

وی افزود: حضور میلیونی زائرین اربعین در کرمانشاه این فرصت را در اختیار استان قرار داده تا بتوانیم به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اعم از جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی بپردازیم. 

معاون صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: سال گذشته هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه در نمایشگاه‌های صنایع دستی ویژه ایام اربعین توانستند حدود هشت میلیارد تومان فروش محصول داشته باشند که تجربه موفقی بود. 

وی تاکید کرد: امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده تا با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی بتوانیم در ایام اربعین زمینه برای کمک به هنرمندان صنایع‌دستی و فروش محصولاتشان را فراهم کنیم. 

کوگانی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در ایام اربعین امسال ۱۲۰ غرفه صنایع دستی را در ۹ نقطه از سطح استان برپا خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها در شهرهای مسیر تردد زوار اربعین حسینی شامل کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین برپا خواهند شد. 

معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: در جانمایی نمایشگاه‌های صنایع دستی بگونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که امکان اینکه زائرین به راحتی در مسیر رفت و برگشت خود بتوانند از این غرفه‌ها بازدید و خرید داشته باشند، فراهم شود. 

وی با بیان اینکه آغاز بکار فعالیت نمایشگاه‌های صنایع دستی ویژه اربعین در استان از ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی خواهد بود، عنوان کرد: بیشترین غرفه‌های صنایع دستی را در شهر صحنه، تنگه مرصاد و قصرشیرین خواهیم داشت. 

کوگانی یادآورشد: در برپایی نمایشگاه صنایع دستی در قصرشیرین اولویت با خود مرز خسروی خواهد بود، اما اگر امکان برگزاری آن در مرز فراهم نشود، در داخل شهر قصرشیرین و در مسیر تردد زوار برپا می‌شود. 

به گفته این مسئول، تلاش می‌شود تا آمار غرفه‌های صنایع‌دستی ویژه اربعین در استان افزایش پیدا کند. 

انتهای پیام 

نظر شما