شناسهٔ خبر: 67925102 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادامه آتش‌سوزی‌ جنگلی در کالیفرنیا؛ هزاران نفر هنوز در خطرند

جواد فرج‌الهی

هزاران آتش‌نشان همچنان در تلاش برای مهار آتش‌سوزی جنگلی در شمال «کالیفرنیا»ی آمریکا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این آتش‌سوزی به دلیل شرایط جوی، پس از کمتر از یک هفته به هفتمین آتش سوزی بزرگ این ایالت آمریکا تبدیل شده است.

این آتش‌سوزی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته بیش از ۲ برابر شد و بیش از ۱۴۱ هزار و ۶۴۰ هکتار را سوزاند.

یکی از مقامات ایالتی در این باره گفت: این آتش سوزی با رشد انفجاری خود بسیاری از مردم منطقه را شگفت زده کرده است.

در همین حال، دمای خنک‌تر و هوای مرطوب‌تر در منطقه پیش‌بینی می‌شود که به طور بالقوه به تلاش‌ها برای کاهش سرعت گسترش آتش کمک می‌کند که تا صبح یکشنبه ۱۲ درصد مهار شده بود.

مقامات ایالتی گزارش دادند ۶۶ سازه ویران شده و هزاران ساختمان دیگر در معرض تهدید هستند. با این حال هیچ مورد مرگ و میری ناشی از این حادثه گزارش نشده است.

با این حال به دلیل وسعت‌ آتش سوزی، احتمال افزایش تعداد ساختمان های آسیب دیده وجود دارد.

به گزارش روزنامه گاردین، یک مقام کاخ سفید گفت: «جو بایدن» در مورد آتش سوزی مطلع شده و به تیم خود دستور داده است تا هر کاری که ممکن است برای حمایت از تلاش ها برای مبارزه با آن انجام دهد.

به گفته کارشناسان، تغییرات اقلیمی عامل اصلی افزایش آتش‌سوزی‌هاست؛ به ‌طوریکه در حال حاضر احتمال وقوع موج‌های شدید گرما پنج برابر بیشتر از ۱۵۰ سال قبل است و انتظار می‌رود با ادامه گرم شدن زمین، تکرار شود. افزایش دما، موجب خشکی طبیعت و جنگل‌ها می‌شود تا محیطی ایده‌آل برای آتش سوزی‌های مهیب و مکرر ایجاد کند. این امر منجر به انتشار بیشتر گاز کربن دی اکسید می‌شود، تغییرات آب و هوایی را تشدید و به نوبه خود به وقوع آتش سوزی‌های بیشتر کمک می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما