شناسهٔ خبر: 67924597 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

کاهش دمای هوای تهران تا روز سه‌شنبه/ روند افزایش دما از روز چهارشنبه

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای هوای تهران طی دو روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

«صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا گفت: برای امروز دوشنبه بارش‌هایی در استان‌های ساحلی دریای خزر، استان گلستان، مازندران و گیلان پیش‌بینی می‌کنیم. در استان گیلان این بارش‌ها با شدت قابل توجهی همراه است.

وی ادامه داد: برای فردا بارش‌های رگباری در جنوب شرق کشور یعنی جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش‌بینی می‌کنیم. این بارش‌ها ناشی از مانسون هند است و فردا و پس‌فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در روز پنجشنبه نیز بارش‌ها در سواحل دریای خزر و استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و در جنوب کشور، شمال استان هرمزگان، جنوب شرق استان فارس بارش‌هایی را خواهیم داشت.

ضیاییان درباره وضعیت دما گفت: در شهر تهران انتظار داریم امروز و فردا روند کاهش دما را داشته باشیم و دوباره از روز چهارشنبه افزایش نسبی را در دما خواهیم داشت اگرچه این افزایش دما به مانند گرمای هوا در هفته گذشته نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در سایر نقاط کشور نیز برای فردا یک افزایش دما را در مناطق شمال غرب کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل خواهیم داشت.همچنین در نوار شمالی کشور شامل استان‌های مازندران و سواحل دریای خزر و خراسان شمالی افزایش دما را پیش‌بینی می‌کنیم. در روز چهارشنبه نیز تقریبا اغلب مناطق کشور افزایش دما را خواهند داشت. البته در نیمه شمالی کشور کاهش دما و در نیمه جنوبی کشور افزایش دما را خواهیم داشت. همچنین در روز جمعه کاهش دما را در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: طی امروز وزش باد ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان منطقه زابل و جنوب خراسان جنوبی را خواهیم داشت. همچنین برای فردا این وضعیت در این مناطق ادامه خواهد داشت و غالبا در همین مناطق است که تا چند روز وزش باد شدید را به ویژه در جنوب استان سیستان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما