شناسهٔ خبر: 67924192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چطور به ترکیه سفر کنیم ؟!

ترکیه یا همان عثمانی سابق، سال‌هاست که مقصد سفر بیشتر ایرانیان شده است. حتی بیشتر افراد کار و زندگی خود را به کشور منتقل کرده‌ و ساکن آن هستند.

صاحب‌خبر -

ترکیه یا همان عثمانی سابق، سال‌هاست که مقصد سفر بیشتر ایرانیان شده است. حتی بیشتر افراد کار و زندگی خود را به کشور منتقل کرده‌ و ساکن آن هستند. فاصله اندک ترکیه با ایران و شباهت‌های فرهنگی که ما با مردمان این سرزمین داریم یکی از دلایل عمده انتخاب ترکیه به عنوان مقصد سفر و زندگی توسط ایرانیان است. حالا دیگر سفر به کشور ترکیه مانند سفرهای داخلی هر روزه انجام می‌شود و متقاضیان زیادی دارد.

تور ترکیه برای سفر به سرزمین قهوه و باقلوا

تور ترکیه را انتخاب کنید و مطمئن باشید که قرار است در لحظه لحظه این سفر از حضورتان در این کشور لذت ببرید. فستیوال‌های گوناگون، جشنواره‌های متعدد خیابانی، نوشیدنی‌های جذاب و خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه با تمام قدرت در این کشور انتظار شما را می‌کشند. البته قبل از قطعی شدن تصمیم برای سفر به کشورهای دیگر توصیه می‌کنیم که اطلاعات ابتدایی آن کشور را به دست آورده و با فرهنگ و آداب و رسوم، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و اطلاعات این چنینی مقصد سفرتان از قبل آشنا باشید.

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه

کشور ترکیه در جنوب و شرق اروپا و شمال غرب آسیا واقع شده و به عبارتی یک منطقه پیوند دهنده میان دو قاره اروپا و آسیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این کشور در آسیا شش همسایه در اروپا دو همسایه دیوار به دیوار دارد و از جهات جنوبی، شمالی و غربی با دریای مدیترانه، دریای سیاه و دریای مرمره و اژه هم محصور شده است. به لحاظ ساعت هم ترکیه یک ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران عقب‌تر است.

واحد پول، مذهب و زبان

چطور به ترکیه سفر کنیم ؟!

مردمان ساکن در کشور ترکیه غالباً به زبان ترکی استانبولی مکالمه می‌کنند و دین رسمی در این کشور دین اسلام است. همچنین همانطور که می‌دانید واحد پولی کشور ترکیه هم لیر است که مقدار آن را باید بر اساس آخرین قیمت لیر در مقایسه با ریال از صرافی‌ها یا سایت‌های معتبر جویا شوید.

ترکیه و صنعت گردشگری

سفر با تور ترکیه نه تنها از ایران، بلکه از تمام کشورها و نقاط مختلف جهان انجام می‌شود. ترکیه یک کشور توریستی در سطح دنیاست که برای مثال در سال ۲۰۱۴ جمعیت گردشگران آن ۴۲ میلیون نفر بوده است. دلایل زیادی هم وجود دارد که این کشور را به یک مقصد سفر محبوب تبدیل کرده است. جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و تفریحی متعدد در این کشور در کنار رستوران‌ها و هتل‌های لوکس، کافه‌های کوچک و بزرگ، غذاهای خوشمزه، خیابان‌های رنگارنگ و مراکز خرید گوناگون، همگی در کنار هم از این کشور یک مقصد سفر محبوب و دائمی ساخته‌اند.

آب و هوا و بهترین فصل سفر به ترکیه

قبل از اینکه سفر خود با تور ترکیه را آغاز کنید، بد نیست که آب و هوای این کشور را هم بشناسید. همانطور که گفتیم ترکیه از تمام جهات با دریاهای گوناگونی محصور شده است. به همین دلیل آب و هوای به شدت مرطوبی دارد. در اصل آب و هوای کشور ترکیه ترکیبی از آب و هوای اقیانوسی، گرمسیری و مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. در عین حال بهترین زمان و فصل برای سفر به ترکیه با توجه به آب و هوای این کشور، فصل بهار و پایان فصل تابستان است.

ناگفته نماند که ترکیه در هر چهار فصل زیبایی‌های خود را دارد. اما برخی از فصل‌ها مثل فصل تابستان در ترکیه بیشتر از سایر فصل‌ها شلوغ است و به همین دلیل با افزایش قیمت‌ها بر روی تورها، هتل‌ها، مراکز خرید و حتی تفریحات در کشور ترکیه روبرو هستید. ضمن اینکه در این فصل حراجی‌های گوناگونی از خرداد ماه تا شهریور ماه در کشور ترکیه برگزار می‌شود. پاییز و زمستان ترکیه هم زیبایی‌های خود را دارد و سفر در این دو فصل به دلیل سرما و برودت هوا و تعداد کم مسافران به طرز چشمگیری هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. چون هوا سرد، بارانی و برفی است و مسافران کمتری سفر به مقصد ترکیه در این آب و هوا را انتخاب می‌کنند.

تهیه پاسپورت و گذرنامه برای سفر به ترکیه

اولین قدم برای تهیه کردن تور ترکیه این است که شما باید پاسپورت یا گذرنامه با تاریخ معتبر داشته باشید. پاسپورت یک مدرک شناسایی کامل است که کشور شما آن را صادر کرده و در اصل هویت شما محسوب می‌شود. تهیه پاسپورت پروسه راحتی دارد و باید برای تهیه آن به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کنید. ضمن اینکه حتما مدارک لازم مثل کپی کارت ملی و شناسنامه به همراه اصل این مدارک، عکس رنگی ۶ در ۴ ، اصل و کپی کارت پایان خدمت آقایان و اجازه محضری و کتبی برای بانوان را هم با خودتان به همراه داشته باشید. بعد از طی شدن مراحل قانونی و ثبت درخواست شما، نهایتاً بعد از ۱۰ الی ۱۱ روز پاسپورت به آدرس منزلتان پست خواهد شد.

تهیه ویزا برای کشور ترکیه

چطور به ترکیه سفر کنیم ؟!

در قدم بعد شما باید روادید یا ویزا را تهیه کنید. ویزا یا روادید یک اجازه و سند کتبی از مقامات کشور مقصد شما خواهد بود که اجازه می‌دهند شما به عنوان گردشگر و مسافر به کشور آن‌ها وارد شوید. خبر خوب اینکه ایرانیان برای سفر به کشور ترکیه، نیازی به صدور ویزا یا روادید ندارند.

به عبارتی برخی از کشورهای همسایه ایران براساس مراودات و روابط تجاری و سیاسی نزدیکی که بین هر دو کشور وجود دارد با یک توافقنامه، صدور روادید برای مسافران هر دو کشور را لغو می‌کنند. ترکیه هم از همین کشورها محسوب می‌شود که با امضای یک توافق‌نامه اجازه داده‌ که ایرانیان تقریبا ۹۰ روز بدون نیاز به ویزا و روادید در این کشور اقامت داشته باشند. ولی اگر شما قصد دارید بیشتر از ۹۰ روز در کشور ترکیه بمانید،، حتما باید ویزای این کشور را دریافت کنید.

سفر به ترکیه برای تجربه سفر به اروپا

سفر به ترکیه با هواپیما، قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی امکان‌پذیر است. البته اگر انتخاب شما تور ترکیه بود، باید بدانید که معمولاً سفر با تور به وسیله هواپیما و اتوبوس انجام می‌شود. در هر حال این شما هستید که وسیله حمل و نقل خود به کشور ترکیه را انتخاب کرده و در نهایت سفری جذاب و متفاوت به مقصد این کشور را تجربه خواهید کرد.

نظر شما