شناسهٔ خبر: 67923916 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دمای ۱۳ مرکز استان بالاتر از ۴۰ درجه

گرمای هوا تا کی ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه بیشینه دمای ۱۳ مرکز استان کشور طی امروز ۴۰ درجه و بیش از آن خواهد بود، گفت: دوشنبه و سه‌شنبه در بعضی مناطق شاهد کاهش دما هستیم و سپس شرایط دمایی کشور از چهارشنبه با افزایش دما، به حالت عادی تابستانه بازمی‌گردد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت دمای هوای استان‌های کشور اظهار کرد: دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز و شمال شرق کشور، کاهش نسبی دما و در بعضی از مناطق مذکور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و شرایط دمایی سپس از چهارشنبه با افزایش دما، به حالت عادی تابستانه بازمی‌گردد.

وی افزود: امروز اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد و سپس یزد با دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان کشور خواهند بود و طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای یزد از ۴۶ درجه سانتی‌گراد به ۴۳ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و سپس به ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بیشینه دمای هوای اهواز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۴۸ درجه سانتی‌گراد، روز چهارشنبه ۴۹ درجه سانتی‌گراد و روز پنجشنبه مجدد ۴۸ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد.

ضیائیان ادامه داد: اردبیل با بیشینه دمای هوای ۱۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان طی امروز خواهد بود که دمای هوای این مرکز استان طی روز چهارشنبه به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و پنجشنبه با کاهش دما، بیشینه دمای این مرکز استان ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای ۱۳ مرکز استان کشور طی امروز ۴۰ درجه و بیش از آن خواهد بود، خاطرنشان کرد: اصفهان نیز طی امروز بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد.

نظر شما