شناسهٔ خبر: 67922447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل از برگزاری پنج جشنواره فرهنگی و هنری در این استان طی سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل ،به نقل ازایرنا علی مردانه با اعلام این خبر گفت: انعکاس هنرمندانه کارکردهای مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در راستای بصیرت افزایی و نشاط اجتماعی در بین آحاد جامعه رسالت بسیج هنرمندان است.

وی با اشاره به جشنواره های بسیج هنرمندان در تابستان سال جاری گفت: جشنواره‌های دوسالانه عکس، تئاتر، فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی، سرود و موسیقی از جمله جشنواره‌های بسیج است که امسال در رده های مختلف سنی برگزار خواهد شد.

مردانه در ادامه به پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با عنوان سودای عشق اشاره کرد و گفت: توجه به بنیان خانواده، فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ ایثار و شهادت، مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی، دستاوردهای اردوهای جهادی، محرومیت زدایی، امداد رسانی بسیج به مردم در وقوع بلایای طبیعی از جمله موضوعات جشنواره‌های بسیج است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: جشنواره تئاتر سودای عشق در بخش‌های نمایش صحنه‌ای، نمایش میدانی و خیابانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می شود.

وی یادآور شد: امسال جشنواره دوسالانه عکس نیز با هدف تبیین ویژگی‌های خانواده ایرانی برگزار می شود که مقدمات آن آغاز شده است.

مردانه اضافه کرد:جشنواره فیلم کوتاه نیز در آینده نزدیک با موضوع تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، اقدامات بسیج در عرصه‌های مختلف و ترویج گفتمان مقاومت برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره که اغلب هنرهای تصویری همچون تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، کاریکاتور، گرافیک و نقاشی را شامل می شود بهترین بستر برای تبیین مفاهیم و ارزش‌های انقلاب حتی در سطح بین‌المل است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: جشنواره سرود و موسیقی هم که در سالهای اخیر با استقبال رده‌ های مختلف سنی همراه بوده است علاوه بر ایجاد موجی از نشاط اجتماعی در جامعه، زمینه‌ساز جریان‌سازی ارزشی در ابعاد جهانی می‌شود.

وی به جریان‌سازی سرود سلام فرمانده در جهان اشاره کرد و گفت: این سرود که بر گرفته از اساسی‌ترین مفاهیم و ارزش‌های اسلام و در راستای فرهنگ انتظار و ظهور منجی عالم بشریت طراحی و به اجرا گذاشته شد،مورد استقبال تشکل‌های مردمی سایر کشورهای اسلامی قرار گرفت و موجب تقویت بیداری اسلامی در جهان شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی استان و آحاد مردم دارالارشاد اردبیل جهت حضور و ایفای نقش سازنده و اثرگذار در برنامه های بسیج قدردانی کرد.


  •  

  •  



نظر شما