شناسهٔ خبر: 67921670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود هشت هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران‌ کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود هشت هزار میلیارد ریال از مجموع کل مطالبات کشاورزان و گندمکاران این استان بابت خرید تضمینی گندم هنوز پرداخت نشده است.

صاحب‌خبر -

ابوالحسن صداقت کیش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال مجموع کل مطالبات کشاورزان استان است که از این میزان تاکنون پنج هزار و۹۷۲ میلیارد ریال پرداخت شده است و حدود هشت هزار میلیارد ریال دیگر از این میزان مطالبات باقی مانده است.

وی افزود: روز گذشته یعنی هفتم مرداد ماه آخرین پرداختی را داشته ایم و ۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون، ۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، میانگین خرید تضمینی خرید گندم در سال های گذشته ۴۰ هزار تن بود. سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۳۶ هزار تن خرید مازاد گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.سال گذشته با شاخص های متعدد و شرایط اقلیمی مناسبی که وجود داشت حدود ۷۴ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری شد.

وضعیت نشان می دهد که در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی در بخش خرید تضمینی گندم ثبت شده است.

سطح زیر کشت گندم در استان در سال زراعی جاری ۹۰ هزار هکتار بوده که ۷۵ هزار هکتار ان دیم و ۲۰ هزار هکتار آن آبی بوده است.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما