شناسهٔ خبر: 67921253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی کارشناس نظامی صهیونیست از سلاح الکترومغناطیسی حزب‌الله

تهران- ایرنا- کارشناس نظامی و امور تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از بکارگیری سلاح جدید و الکترومغناطیسی حزب الله و تاثیرات آن بسیار نگران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه صهیونیستی «معاریو»، «روتیم می تال» رئیس اجرایی شرکت فناوری نظامی «آگارد سیستم» رژیم صهیونیستی از توان و قدرت سلاح جدیدی خبر داد که حزب الله لبنان در اختیار دارد.

وی افزود: در توصیف سلاح الکترومغناطیسی باید گفت که این سلاح چیزی است که تاکنون احدی ندیده، اما همه می‌دانند که در واقعیت و در شطرنج ژئوپلیتیک و نظامی خاورمیانه وجود دارد.

می تال در توصیف سلاح الکترومغناطیس افزود: تصور کنید ساختمانی که در آن زندگی می کنید، مورد اصابت صاعقه قرار گیرد که در این صورت، برق، آب، لوازم منزل و سیستم های تلویزیونی و دستگاهای پزشکی همگی مشابه آنچه هنگام قطع برق رخ می دهد، از کار می‌افتند و این سیستم‌ها در این صورت به دلیل اتصالی برق می سوزند.

این کارشناس امور تسلیحاتی رژیم صهیونیستی ادامه داد: فرض می‌کنم که تهدید بیشتر بر پایگاه‌ها و تاسیسات راهبردی و سیستم‌های آب شیرین کن و شبکه برق اسرائیل متمرکز باشد. با توجه به اینکه این سلاح تاکنون به کار گرفته نشده، نمی‌توان دقیق اظهارنظر کرد.

وی گفت: تصور می‌کنم که استفاده از این سلاح با یک پهپاد انجام می‌شود، مشابه آنچه اواخر هفته گذشته و در جریان حمله حوثی ها (انصارالله) به نزدیکی سفارت آمریکا در تل آویو رخ داد و به جای سرجنگی حامل باروت، دماغه پهپاد با مکانیزم الکترومغناطیسی مسلح می شود که با پرواز پهپاد فعال شده و در هنگام تماس با هدف، پالس الکترومغناطیسی ساطع می‌کند؛ اما باز هم به طور دقیق نمی‌توان گفت و این فقط یک گمانه زنی است، زیرا تاکنون این سلاح و فناوری به کار گرفته نشده است.

رئیس اجرایی شرکت آگارد سیستم رژیم صهیونیستی اضافه کرد: از منظر شخصی، این فقط یک تهدید نیست، بلکه برخورد با آن ضروری است. تهدید با سلاح نامتعارف مطرح است، زیرا همه سیستم های حیاتی در اسرائیل از زیرساخت‌ها تا دستگاه‌های پزشکی و سیستم های امنیتی و نظامی در سال ۲۰۲۴ با پردازنده های الکترونیکی مدیریت و راه اندازی می‌شوند. اگر در دهه ۶۰ درباره حادثه انفجار هسته ای تصور می‌شد که فقط سوسک‌ها نجات خواهند یافت، در صورت حمله الکترومغناطیسی، این نیز صادق است، با این تفاوت که این بار سوسک ها هم نجات پیدا نخواهند کرد.

نظر شما