شناسهٔ خبر: 67921015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

قیمت سکه به مرز حساس رسید؛ آغاز شمارش معکوس برای تحلیف پزشکیان/ همدستی طلا و دلار در بازار/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 8 مرداد 1403

اقتصادنیوز: معامله گران بر این باورند که بازار تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری که روز سه شنبه 9 مرداد برگزار خواهد شد، روند مشخصی را دنبال خواهد کرد؛ روندی که امروز هم برای قیمت سکه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -
 عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران طلا و ارز پس از تعطیلی میانه هفته، در حالی معاملات را از سر خواهند گرفت که با برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم تحلیف آغاز شده است تا موضع بازار نسبت به آغاز رسمی فعالیت رئیس جمهور جدید ایران مشخص شود.

این در حالیست که در جریان معاملات روز شنبه، قیمت سکه و طلا از محدوده های مشخصی که طی 20 روز گذشته در آن قرار داشتند خارج شدند و مسیر صعودی را در پیش گرفتند؛ روندی که پیش‌تر توسط معامله‌گران پیش‌بینی شده بود و بسیاری از افزایشی شدن نرخ ها پیش از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان خبر داده بودند. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در جریان معاملات دو روز گذشته در 41 میلیون و 200 هزار تومان بازگشایی کرد و تا 41 میلیون و 350 هزار تومان هم بالا رفت، اما دوباره با کاهش در نرخ بازگشایی بسته شد. همچنین طلای آبشده در پله ششم کانال 14 میلیون شروع به کار کرد و با افزایش تا مرز مقاومت پله هفتم رفت و در ادامه در پی شرایط بلوکه از مرز یاد شده عقب نشینی کرد.

قیمت طلای جهانی هم پس از تعطیلات روز یکشنبه در حالی امروز معامله شد که دوباره ساز افزایش را کوک کرد و در آستانه ورود به محدوده مهم 2400 دلار قرار گرفت. ارزش هر اونس طلا در لحظه تدوین این گزارش به 2394 دلار رسیده است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، تحلیلگران فنی بازار معتقدند اگر رئیس فدرال رزرو در این هفته به کاهش نرخ بهره در سپتامبر اشاره کند؛‌ ارزش دلار آمریکا پایین خواهد آمد و شاهد جهش دوباره طلا خواهیم بود.

اما دلار؛ اصلی ترین مولفه موثر بر قیمت سکه در بازار هم در جریان معاملات روز شنبه به مانند طلا و سکه مسیر صعودی را در پیش گرفت و پس از گذشت حدود 17 روز، از محدوده مشخص کانال 57 هزار تومان گذر کرد و به کانال 58 هزار تومان وارد شد. دلار هرات شنبه را در پله اول کانال 58 هزار تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا مرز مقاومت 58 هزار و 500 تومان بالا رفت؛ اما در نیمه دوم با شکل گرفتن وضعیت بلوکه، از این سطح سُر خورد و روی 58 هزار و 150 تومان ایستاد. به گزارش اقتصادنیوز، اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی یکشنبه هم مسیر صعودی روز شنبه را ادامه داد و در 58 هزار و 550 تومان قرار گرفت.

معامله گران بازار معتقدند قیمت سکه امروز تحت تاثیر دو مولفه اصلی خود اونس طلا و دلار مسیر صعودی پیش از تعطیلات را ادامه خواهد داد؛ به عقیده این گروه از معامله گران همانطور که پیش تر اشاره شد؛ بازار تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری که روز سه شنبه 9 مرداد برگزار خواهد شد؛ روند افزایشی را دنبال خواهد کرد و همین موضوع بر تداوم افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی در جریان معاملات امروز مهر تایید می‌زند.

براساس پیگیری های خبرنگار اقتصادنیوز، معامله گران فنی معتقدند سکه در مرز حساس 41 میلیون و 200 هزار تومان قرار دارد که در صورت تداوم تثبیت روزانه بالای آن شاهد افزایش بیشتر قیمت خواهیم بود. این گروه معتقدند مرز 41 میلیون تومان هم ناحیه حمایت مهم سکه است که اگر با کاهش قیمت به آن برسد و در زیر آن تثبیت دهد؛‌ دوباره شاهد جولان فلز گرانبهای داخلی در کانال 40 میلیون خواهیم بود.

طلای آبشده هم محدوده مقاومتی 14 میلیون و 750 هزار تومان تا 14 میلیون و 800 هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر بتواند در معاملات امروز بالای آن ثبیت دهد؛ تداوم افزایش قیمت محتمل است.

نظر شما