شناسهٔ خبر: 67926804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

6 همت مالیات برای صاحبان این خانه‌ها + جزئیات

اقتصادنیوز: مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای حدود ۱۸۸ هزار واحد مسکونی گران‏قیمت شناسایی شده در طی سه سال گذشته، ۶ هزار میلیارد تومان مالیات تعیین شده و مطالبات آنها درحال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، جهانگیر رحیمی در خصوص اقدامات سازمان مالیاتی کشور در حوزه خانه‌های گران‌قیمت که از سال 1400 مصوب و عملیاتی شده است، اظهار کرد: در سال 1400 تعداد 12 هزار و 333 واحد مسکونی، سال 1401 تعداد 40 هزار و 500 واحد مسکونی و سال 1402 تعداد 135 هزار و 509 واحد مسکونی گران‌قیمت مشمول مطالبه مالیات شده‌اند.

وی در رابطه با مجموع واحدهای مسکونی گران‌قیمت که طی سه سال اخیر شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: 188 هزار و 344 واحد طی سه سال گذشته شناسایی شده اند که از این تعداد 6 هزار میلیارد تومان مالیات تعیین و مطالبات آنها صورت گرفته است.

خبر مرتبط
هزینه اجاره در منطقه 2/ از خانه های لوکس تا آپارتمانهای متوسط

اقتصادنیوز: هم‌‌‌اکنون میانگین اجاره‌‌‌بهای ماهانه مسکن در منطقه دو شهر تهران، به طور متوسط به ازای هر مترمربع بین ۳۰۰‌هزار تا یک میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: براساس آمار منتشره تا کنون از 6 هزار میلیارد تومان مالیات مطالبه شده از واحدهای مسکونی گران قیمت، حدود 130 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

 

نظر شما