شناسهٔ خبر: 67919616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دادستان جدید شهرستان عقدا معرفی شد

آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عقدا استان یزد برگزار و فلاح یخدانی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- حسین دهقانی فیروزآبادی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان یزد در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان عقذا، اظهار کرد: می‌توان از مقام قضایی به عنوان قانونگذار دوم یاد کرد که اگر در جایی اختلاف تفسیر و یا تشتت آرا بود یک مقام قضایی می‌تواند موضوع را حل کند که از آن به عنوان رویه قضایی نام می‌برند.

وی افزود: قوانین فعلی، حل مشکلات حوزه تولید و اقتصاد را به دستگاه قضایی تحمیل نکرده است، اما در سنوات اخیر، نگاه شجاعانه و احساس مسئولیت مقام‌های قضایی توانسته مشکلات زیادی را در حوزه صنعت و اشتغال حل کند.

دهقانی فیروزآبادی حمایت از تولید را در جنگ اقتصادی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برشمرد و بیان کرد: در سال جاری چند قانون جدید تحت عنوان حمایت از تولید و زیر ساخت‌ها تصویب شده که نشان از اهمیت این موضوع در اجرای منویات مقام معظم رهبری دارد.

وی صیانت از حقوق عامه و حفاظت از اراضی ملی و دولتی را از جمله رسالت‌های مهم رئیس دادگاه عمومی بخش ذکر کرد و گفت: ورود و مداقه در پرونده‌های مرتبط با اراضی ملی و حساسیت در زمینه حفظ و صیانت از اراضی ملی و دولتی از تعدی و تجاوز به حقوق بیت‌المال جلوگیری می‌کند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استفاده از ظرفیت‌های قانونی در مجازات‌های جایگزین حبس را نشانه یک قاضی هوشمند و دغدغه‌مند دانست و تصریح کرد: ابتکار در استفاده از تعیین مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند منشأ خدمات فرهنگی و اجتماعی باشد.

در پایان این مراسم از خدمات چهار ساله محمدحسین دهقان طرزجانی تقدیر و فلاح یخدانی به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش عقدا معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما