شناسهٔ خبر: 67919561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه:

زائران اربعین بدون ثبت‌نام در سامانه سماح به مرز مراجعه نکنند

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: زائران بدون ثبت‌نام در سامانه سماح، بدون بیمه و گذرنامه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین به مرزها مراجعه نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سعید کریمی‌خو صبح امروز _دوشنبه هشتم مرداد_ با بیان اینکه ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از طریق سامانه «سماح» از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و تا اربعین ادامه دارد، اظهار کرد: با ثبت‌نام در سامانه سماح علاوه بر اینکه امکان برنامه‌ریزی این سفر معنوی برای زائران با مشخص کردن زمان رفت‌وبرگشت و مرزی که از آن تردد خواهند داشت، فراهم می‌شود؛ این امکان به بهترین وجه برای مسئولان با ارائه آمار و اطلاعات زائران فراهم خواهد شد.

وی افزود: تا روز گذشته هفتم مرداد، بیش از ۶۰۰۰ کرمانشاهی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به لحاظ شدن موضوع بیمه در سامانه سماح، خاطرنشان کرد: زائران باید در این سامانه پوشش بیمه‌ای خود را در قالب یکی از سه بسته قیمتی از جمله ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی انتخاب کنند که با پرداخت این مبالغ در صورت خسارت حوادث احتمالی در طول سفر پیاده‌روی اربعین می‌توانند از بیمه استفاده کنند.

کریمی‌خو اضافه کرد: زائران بدون ثبت‌نام در سامانه سماح، بدون بیمه و بدون گذرنامه برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین به مرزها مراجعه نکنند.

وی با اشاره به آغاز فروش غیرحضوری ارز اربعین از سکوهای اینترنتی، گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین برای دریافت ارز اربعین و خروج از مرزها به سمت عراق، ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه به زائران اربعین توصیه کرد: حتی‌الامکان در گرمای روز پیاده‌روی نکنند، از حضور در ازدحام جمعیت خودداری و نکات ایمنی را در طول سفر رعایت کنند.

نظر شما