شناسهٔ خبر: 67918663 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

صفر تا صد دریافت ارز اربعین | از کدام بانک ها ارز اربعین بگیریم؟

فروش ارز اربعین به صورت غیرحضوری از صبح دیروز آغاز شد و از صبح امروز هم شعب ۷ بانک منتخب، عرضه حضوری ارزهای یادشده را به صورت دینار عراق شروع خواهند کرد. نرخ هر دینار هم نرخ روزی است که در مرکز مبادله ارز و طلا کشف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، فروش حضوری ارز اربعین به دلیل تعطیلی دیروز از امروز استارت می‌خورد، البته بانک‌های منتخب عرضه دینار عراق به زائران اربعین امسال را به صورت غیرحضوری شروع کرده‌اند. با این حساب متقاضیان پس از تکمیل فرآیند خرید ارز اربعین از طریق بسترهای غیرحضوری بانک‌ها می‌توانند در مهلت تعیین شده به شعب اعلام شده بروند و ارزشان را دریافت کنند.

بسته به قیمت هر دینار عراق، هر نفر باید دستکم ۷ میلیون تومان برای خرید ارز اربعین داشته باشد و البته نیازی به افتتاح حساب ارزی نزد بانک‌ها نخواهد بود. افزون بر اینکه متقاضیان برای خرید ارز اربعین باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها حتماً با موفقیت انجام شده باشد. ثبت نام در این سامانه از روز ۱۷ تیرماه، همزمان با نخستین روز محرم آغاز شده است. بانک مرکزی می‌گوید: ارز اربعین به افراد بالای ۵ سال تعلق می‌گیرد و برای دریافت ارز باید مدارک و گذرنامه همراه زائران باشد و افراد بالای ۱۸ سال هم باید یک سیم‌کارت داشته باشند.

نکات مهم

  • بانک‌ها حق دریافت هیچ گونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به‌جز معادل ریالی ارز مورد تقاضا را ندارند
  • دریافت ارز اربعین تداخلی با سهمیه ارز مسافرتی ندارد و زائران پس از بازگشت، می‌توانند از سهمیه ۵۰۰یورویی ارز مسافرتی نیز استفاده کنند.

صفر تا صد دریافت ارز اربعین | از کدام بانک ها ارز اربعین بگیریم؟

نظر شما