شناسهٔ خبر: 67918557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی:

۲۴ طرح بهداشتی و درمانی در همدان در دست احداث است

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۴ طرح بهداشتی و درمانی استان با اعتبار یک هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال در دست احداث قرار دارد که با راه اندازی آنها حدود هشت هزار متر مربع به فضای سلامت استان افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد مهدی مجذوبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نتیجه مجاهدت ها و تلاش های صورت گرفته در حوزه سلامت استان طی سالیان اخیر هدیه ۴۴ پروژه عمرانی به مردم همدان با اعتبار ۱۳ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال ۸۹ هزار متر مربع به فضاهای دانتشگاه علوم پزشکی همدان در دولت سیزدهم افزوده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: به طور حتم ثمره تلاش های مجموعه علوم پزشکی همدان با ۱۰ هزار نیرو، افزایش دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، کاهش هزینه های درمانی و زدودن چهره محرومیت از چهره مناطق کم برخوردار و محروم بوده است.

وی اضافه کرد: به طور حتم بهترین و شاخص ترین پروژه حوزه سلامت که پس از گذشت ۱۴ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی به پایان رسید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان اکباتان است که قرار بود به دست رییس جمهور بهره برداری شود که سانحه بالگرد و شهادت آیت الله رییسی موجب شد این ماموریت به دست وزیر بهداشت به سرانجام برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: طرح ۲۰ واحدی خوابگاه متاهلی، توسعه بیمارستان فاطمیه، راه اندازی سلامتکده طب ایرانی، سـردخانه واکسن غرب کشور، پایگاه‌های سلامت، مرکز دیالیز بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، راه‌ اندازی بخش دندانپزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان پورسینا شهرستان بهار، مرکز نوآوری و شتابدهی و خوابگاه شهید همدانی از طرح های مهم به ثمر رسیده دانشگاه علوم پزشکی همدان به شمار می رود.

مجذوبی اظهار کرد: طی سالیان اخیر ۴۱۲ تخت بیمارسـتانی شامل ۴۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت اتاق عمل بـه ظرفیت تخت های بیمارسـتانی اسـتان همدان افـزوده شـده که شامل مرکز تخصصـی و فوق تخصصی کـودکان اکباتان بـا ۲۷۲ تخـت مصـوب و سـتاره دار، ۱۵۱ تخـت جدیـد در سـایر بیمارسـتان ها و چندین تخت دیگر بـا شعار عدالت و تعالی نظـام سلامت، دسترسی عادلانه و کیفی به خدمات بهسـازی شـده، محرومیت زدایی و ارتقـای کمی و کیفی خدمات بهسازی شده است.

۲۴ طرح بهداشتی و درمانی در همدان در دست احداث است

مرکز پرتودرمانی همدان پذیرای سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار سرطانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: بهره برداری از مرکز پرتو درمانی مرکز جامع سرطان بعثت به عنوان اولین مرکز پرتو درمانی دولتی در استان از دیگر طرح های مهم درمانی همدان به شمار می رود که با بهره برداری از آن زمینه شناسایی و درمان سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ مبتلا به سرطان فراهم شده است.

این مسوول گفت: بهره برداری و راه اندازی ۳۳ خانه بهداشت، پایگاه و مراکز جامع سلامت در همدان طی سالیان اخیر موجب بهره مندی ۴۰۵ هزار و ۶۵۳ نفر از خدمات بهداشتی در مناطق کم برخوردار شد که این اقدام در راستای توسعه عادلانه و متوازن خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: سلامت کده طب ایرانی در زمینی بـه وسعت ۸۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۵ میلیارد ریــال در ۲ طبقـه با هدف ایجاد فضای آموزشی و درمانی و سهولت دسترسی مردم بــه دریافت انواع خدمات طب ایرانی راه‌اندازی شـد.

مجذوبی یادآور شد: رشـته تحصیلی طـب ایرانی در دانشـگاه علوم پــزشکی همدان در سـال ۱۳۹۸ بـا هـدف تربیـت پزشـکان حـاذق در زمینه طب ایرانی راه اندازی شـد و در حـال حاضر سـلامتکده تخصصی آمــوزشی، درمانی بـا هــدف ارائـه خدمات تشخیصی و درمانی در چهارچوب های علمی و پزشکی در شهر همدان در حال ارائه خدمت اسـت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین گفت: وجود ۱۵ هزار زوج نابارور در استان همدان ضرورت ایجاد و تجهیز مراکزی برای درمان ناباروری را بیشتر می کرد که در این راستا بیمارستان فاطمیه همدان توسعه یافت همچنین مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در بیمارستان مهر ملایر راه اندازی شد.

مجذوبی همچنین گفت: عملیات ساخت دانشکده جدید بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی همدان از محل مولدسازی و فروش اموال و املاک مازاد و غیرقابل استفاده این دانشگاه صورت گرفت.

وی ادامه داد: ساختمان جدید دانشکده بهداشت در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع در ۲ بلوک چهار طبقه به همراه ساختمان ورودی راه اندازی می شود این ساختمان دارای فضاهایی نظیر آمفی تئاتر، نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه و سالن مطالعه، ۲ باب کلاس بزرگ، ۱۳ باب کلاس کوچک و پنج باب کلاس متوسط، سالن های نقشه کشی، رایانه، اداری آموزشی و اتاق های اعضای هیات علمی است.

نظر شما