شناسهٔ خبر: 67918288 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تیراندازی‌های سریالی پلیس آمریکا؛ زن دچار اختلال روانی قربانی شد

تیراندازی مرگ‌بار پلیس ایالت نیوجرسی آمریکا در پاسخ به درخواست کمک یک خانواده درپی مواجهه با مشکل روانی یکی از اعضا، به قتل وی به دست افسران پلیس منجر شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تیراندازی‌ها و خشونت‌های مرگ‌بار پلیس آمریکا در حالی ادامه دارد و قربانی می‌گیرد که آسیب‌پذیرترین افراد با نرخ نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند.

پلیس آمریکا در سال‌های اخیر به شکل گسترده‌ای به دلیل هدف قرار دادن شهروندان به‌ویژه سیاه‌پوستان و افراد دارای بیماری روانی هدف انتقاد قرار گرفته است؛ با وجود این، روند مرگ‌بار یاد شده همچنان ادامه دارد.

درباره آخرین تیراندازی مرگ‌بار پلیس آمریکا به شهروندان این کشور، این خبر مخابره شده است: تیراندازی مرگ‌بار صبح یکشنبه به وقت محلی پلیس نیوجرسی به کشته شدن یک زن منجر شد.

پلیس نیوجرسی از ارائه هرگونه اطلاعات درباره سن، هویت و نژاد این زن خودداری کرد.

دفتر دادستان کل ایالت نیوجرسی اعلام کرد که تحقیقات در این باره ادامه دارد؛ براساس بیانیه دفتر دادستانی کل نیوجرسی، پلیس پس از تماس برادر قربانی درباره اینکه خواهرش به دلیل بیماری روانی دست به اقدام غیرعادی زده است، به محل اعزام شد؛ مرد تماس گیرنده گفته بود که خواهرش دچار بحران سلامت روان شده و باید به بیمارستان منتقل شود.

در عین حال، بیانیه یاد شده که براساس مشاهده ویدیو به دست آمده از دوربین‌های بدنه افسران پلیس حاضر در صحنه تهیه شده، آورده است که افسران پلیس پس از شکستن در خانه و نزدیک شدن به قربانی به سینه او شلیک کردند.

بازرسان پلیس می‌گویند که نمی‌دانند که قربانی هنگامی که هدف قرار گرفت، چاقو در دست داشت یا خیر.

یکی از همسایگان محل وقوع حادثه گفت: ما در خانواده‌مان فردی با مشکلات روحی و روانی داریم؛ هنگام مواجهه با چالش، به دلیل ترس از شلیک‌های مرگ‌بار پلیس، از آن‌ها درخواست کمک نمی‌کنیم؛ چون نمی‌خواهیم متحمل آسیب بیشتری شویم.

قتل این زن در حالی رخ داد که سراسر آمریکا در روز گذشته شاهد برگزاری اعتراض عدالت‌خواهی برای سونیا میسی، زن سیاه‌پوست کشته شده به دست پلیس ایلینوی بود.

اعتراض به تیراندازی مرگ‌بار افسران پلیس به این زن سیاه‌پوست پس از انتشار ویدیوی به دست آمده از دوربین‌های بدنه افسران پلیس حاضر در صحنه بالا گرفت.

نیویورک، بروکلین، لس‌آنجلس، سنت لوئیس، اسپرینگفیلد، شیکاگو، ... در سراسر آمریکا شاهد برگزاری تجمع‌های اعتراضی بودند.

شان پی گریسون، معاون کلانتر شهر محل تیراندازی مرگ‌بار به میسی از کار اخراج شد؛ وی به قتل درجه یک، بدرفتاری با اسلحه گرم و سوءرفتار موثر در مرگ میسی متهم شده است؛ با وجود این، گریسون خود را بی‌گناه می‌داند.

وکیل خانواده میسی گفت که وی روز قبل از حادثه به دلیل مشکل روانی به بیمارستان مراجعه کرده و صبح روز حادثه به خانه بازگشته بود؛ وی به کمک نیاز داشت نه گلوله‌ای در صورتش.

براساس گزارش‌ها، تحقیقات درباره پرونده مرگ میسی در وزارت دادگستری آمریکا در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما