شناسهٔ خبر: 67917683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رخسار نو بر تن ماشین آلات شهرداری بجنورد

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: امسال ۳۳ میلیارد ریال برای تجهیز و خرید ماشین آلات جمع آوری زباله در شهرداری مرکز خراسان شمالی تخصیص داده شد.

صاحب‌خبر -

سید محمدعلی کشمیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سه دستگاه ماشین آلات جمع آوری زباله هشت تن مدرن خریداری و به ناوگان خدمات شهری این شهر اضافه شد.

وی با بیان اینکه فرسودگی ماشین آلات حمل زباله چالش جدی پیش روی شهرداری است افزود: متاسفانه خودروهای زباله سنوات طولانی بود که نوسازی نشده بود و فرسودگی آن علاوه بر گلایه و تذکر شهروندان باعث نفوذ شیرابه، مشکلات ایمنی و مغایر با الگوهای حفظ محیط زیست شده بود.

شهردار بجنورد اضافه کرد: ناوگان خدمات شهری باید به روز رسانی و مجهز به ماشین آلات استاندارد تا مشکلات ایمنی و بهداشت عمومی برطرف شود و تا پایان سال سعی خواهیم کرد سه دستگاه دیگر خریداری شود.

وی ادامه داد: ۱۰ دستگاه خودروی تمام مکانیزه با ۸۲ نیروی زباله بردار مسئولیت جمع آوری روزانه ۱۳۰ تن زباله از سطح شهر را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، سرانه متوسط تولید زباله به ازای هر نفر در مرکز خراسان شمالی ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم است و این میزان تولید تقریبا متناسب با استانداردهای کشور است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما