شناسهٔ خبر: 67917443 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت نشر روبه‌رو؛

مجموعه ۵جلدی مهارت‌های زندگی برای کودکان منتشر شد

ایلام- انتشارات «روبه‌رو» مجموعه ۵جلدی مهارت‌های زندگی برای کودکان به بازار کتاب فرستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشر روبه‌رو در ایلام به مدیریت احسان شیری در راستای استمرار فعالیت‌های فرهنگی در میان جامعه هدف، اقدام به انتشار مجموعه ۵ جلدی از کتاب مهارت‌های زندگی برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» کرده است.این مجموعه توسط مینا یعقوبی تالیف و عکاسی شده است.

سازمان بهداشت جهانی WHO مهارت‌های زندگی را این‌گونه تعریف کرده است: «توانایی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت، به‌گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید.»

کارشناسان بر تأثیر مثبت مهارت‌های زندگی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هوشی و شناختی، پیشگیری از رفتارهای خشونت‌آمیز، افزایش خود اتکایی و اعتماد به نفس تأکید کرده و معتقدند، یادگیری موفقیت آمیز مهارت‌های زندگی، احساس یادگیرندگی را در مورد خود و دیگران تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کسب این مهارت‌ها، نگرش دیگران را در مورد فرد، عوض می‌کند و به همین دلیل مهارت‌های یاد شده هم شخص را تغییر می‌دهد و هم محیط را، و در نهایت باعث ارتقاء بهداشت روانی می‌شود.

با توجه به اینکه اکثریت جمعیت کشور ما را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، ضرورت دارد که تلاشگران این حوزه با همکاری ناشران و مولفان کتاب‌های مناسب و استاندارد و تاثیر گذار برای مخاطبان تالیف و منتشر کنند.

مهم‌ترین مهارت‌های زندگی که کودکان به یادگیری آن نیاز دارند شامل: تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، توانایی برقراری ارتباط موثر، مهارت تفکر خلاق، مهارت تفکر انتقادی، مهارت ایجاد و حفظ روابط بین فردی، مهارت همدلی، مهارت مقابله با هیجان‌ها و مهارت مقابله با استرس است.

خوشبختانه نشر روبه‌رو در ایلام در این حوزه تخصصی ورود کرده و اقدام به چاپ و نشر این گونه کتاب‌ها کرده که بی شک مورد اقبال و بهره مندی اولیای تربیتی و والدین قرار خواهد گرفت.

کتاب‌های چرا چون که تا، من مداد رنگی‌ها را می‌تراشم، وقت بیدار شدن است، من از تاریکی می‌ترسم و من فقط این لباس را می‌پوشم، توسط مینا یعقوبی (۱۳۶۵) تالیف و عکاسی شده و ویراستاری و صفحه‌آرایی کتاب را فرزاد غلامی و سیدشهاب‌الدین نورمحمدی طراحی جلد مجموعه را انجام داده و موسسه نشر روبه‌رو این مجموعه را در ۱۰۰۰ جلد و به قیمت هر جلد ۸۹ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ چاپ و منتشر کرده است.

نظر شما