شناسهٔ خبر: 67917082 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

عبدی: گاریدو یک سروگردن از فوتبال ایران بالاتر است/ پرسپولیس فقط یک نگرانی دارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مربی که در لالیگا تجربه کسب کرده قطعاً می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید و باید به او زمان بدهیم و زود او را قضاوت نکنیم تا به خوبی کارش را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

بهادر عبدی در گفت‌وگو با میزان، درباره برنامه مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: برنامه به هیچ عنوان مهم نیست، زیرا باید با تمام تیم‌ها بازی کنیم. فارغ از جدول و برنامه مسابقات، بازی‌ها سطح بالایی در فصل آینده خواهیم داشت و باید با برنامه‌ریزی صحیح و آماده‌سازی مطلوب بازیکنان به استقبال دیدار‌های پیش رو برویم. 

وی ادامه داد: با توجه به خروج چند بازیکن تأثیرگذار قطعاً نبود آن‌ها را در ترکیب حس خواهیم کرد. مدیریت باشگاه تا به اینجای کار تمام تلاشش را انجام داده تا بهترین نفرات در خدمت تیم باشند. جذب بازیکنانی مثل علیپور، احمدزاده و تمدید با برخی بازیکنان موثر همانند گولسیانی قطعاً روند رو به رشد تیم را حفظ خواهد کرد. این موضوع بخشی از نقل و انتقالات است و موضوع اصلی این است که باید بازیکنانی به خدمت گرفته شوند که موثر باشند و در هر نقطه از زمین به داد تیم برسند. 

جذب یک دروازه‌بان مطمئن می‌تواند حسن ختامی در نقل‌وانتقالات باشد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با جذب یک دروازه‌بان مطمئن، تصریح کرد: جذب یک دروازه‌بان مطمئن می‌تواند حسن ختامی در نقل و انتقالات پرسپولیس باشد. مطمئناً این اتفاق خواهد افتاد و در کنار او ما دروازه‌بانی به نام امیر رفیعی را داریم که بسیار با کیفیت و آموزش دیده آکادمی سرخپوشان است و قطعاً در فصل آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: سنگربانان پرسپولیس از نظر من باید سال‌ها تجربه کسب کنند و قطعاً باشگاه یک دروازه‌بان با تجربه در حد علیرضا بیرانوند جذب خواهد کرد تا رفیعی در کنار او تجربه کسب کند. پرسپولیس یکی از معدود تیم‌هایی است که رهبری آن در دست دروازه‌بان است و در اکثر اوقات دروازه‌بان تیم را رو به جلو فرا می‌خواند و نقش بزرگی دارد.

بازی نکردن در ورزشگاه آزادی نگرانی بزرگی است

عبدی با بیان اینکه مربی لالیگایی سرخپوشان از لحاظ تفکر یک سر و گردن از لیگ ایران بالاتر است، عنوان کرد: اردوی ترکیه نقش به‌سزایی در آماده‌سازی بازیکنان برای فصل آینده خواهد داشت. خدا را شکر با در اختیار داشتن کادر فنی لالیگایی یک سر و گردن از لیگ بالاتر خواهیم بود. مربی که در لالیگا تجربه کسب کرده قطعاً می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید و باید به او زمان بدهیم و به زودی او را قضاوت نکنیم تا به خوبی کارش را انجام دهد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بزرگ‌ترین معضلی که پرسپولیس در فصل آینده خواهد داشت این است که در ورزشگاه آزادی میزبان رقبا نخواهد بود و این کار را قطعاً برای سرخ‌پوشان سخت خواهد کرد، چرا که جو ورزشگاه آزادی به نفع پرسپولیس بود و به نظر من بازی در این ورزشگاه یک انگیزه برای شاگردان گاریدو ایجاد می‌کرد. این یک نگرانی بزرگ است با وجود اینکه بقیه مشکلات از لحاظ جذب بازیکن و آماده‌سازی آن‌ها حل شدنی است. 

برای بدبخت کردن باشگاه‌ها هنر بزرگی دارند

وی در خصوص تصمیمات فدراسیون برای فوتبال که اغلب به ضرر باشگاه‌ها گرفته شده، بیان داشت: طی سال‌های اخیر هر اتفاق و تصمیمی که اتخاذ شده همانند سقف قرارداد، بزرگترین ضربه آن را هواداران و باشگاه دیده است. طی سالیان اخیر تصمیمی نبوده که هواداران درباره آن خوب بگویند و از آن به عنوان یک تصمیم به نفع فوتبال یاد کنند. تصمیماتی که گرفته شده توسط افرادی بوده که یک بار هم ورزش نکردند و نمی‌دانند چه چیزی برای فوتبال خوب است. آن‌ها برای بدبخت کردن باشگاه‌ها هنر بزرگی دارند.

عبدی افزود: یک سال می‌گویند بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود، سال بعد زمان بازی‌ها را تغییر می‌دهند و یک سال هم که می‌گویند طبق یک سقفی باید بازیکن خریداری شود. متأسفانه این تصمیمات هیجان رقابت‌ها را کمتر کرده و اکنون هم که ورزشگاه آزادی را از هواداران سرخابی گرفتند. کسانی که این تصمیمات را می‌گیرند باید کمی به اتفاقات روز فوتبال دنیا آشنا شوند و الگوی خود را تعمیر ورزشگاه سانتیاگو برنابئو قرار بدهند که کمتر از ۲ سال بازسازی آن طول کشید.

در لیگ برتر ایران مربیان تلفنی مربی می‌شوند

وی در این رابطه ادامه داد: بازی در ورزشگاه آزادی کمترین حق هواداران سرخابی است و با توجه به اینکه برگزاری دیدار‌های این دو تیم در ورزشگاه آزادی نوستالژی است باید کمی در گرفتن تصمیمات دقت کنند. تیم‌های آسیایی به دنبال خرید ترشتگن و لواندوفسکی هستند و ما همواره در تکاپوی خرید بازیکنان درجه ۲ که بعد‌ها باعث بروز شکایت‌های مالی می‌شوند، هستیم. امسال در تورنمنت لیگ نخبگان حضور داریم و امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق سرافراز ظاهر شویم و خدایی ناکرده باعث ایجاد آبروریزی نشود.

مربی آکادمی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه ما چندین دهه برای حضور در المپیک ناکام هستیم، اظهار داشت: این مشکل به صورت ریشه‌ای است و ما در چندین دهه گذشته نتوانستیم یک تیم در المپیک در رشته فوتبال داشته باشیم. در لیگ برتر ایران حداقل ۳۰ درصد مربیان با تماس تلفنی مربی می‌شوند و سازوکاری برای انتخاب یک مربی کاردان و حرفه‌ای وجود ندارد. برخی از بازیکنان پایه چندین سال تیم ندارند و به همین صورت به بیراهه می‌روند.

در حیات خلوت فوتبال ایران هرکسی رابطه بهتری داشته باشد مربی می‌شود

عبدی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی برخی مربیان طی سالیان دور با لابی یک شبه مربی تیم ملی امید می‌شوند باید انتظار چنین روز‌هایی را هم داشته باشیم. در تمام کشور‌ها حقوق و مزایای مربی بزرگسالان با امید فرقی نمی‌کند و در کنار آن هر دو مربی کیفیتی برابر دارند و به یک صورت به آن‌ها بها داده می‌شود، اما شرایط فوتبال ایران همانند حیات خلوت بوده است که هرکسی رابطه بهتری داشته باشد می‌تواند مربی شود. این چرخه سال به سال ادامه خواهد داشت و ما متأسفانه با این شرایط که کسی دلش به حال فوتبال نمی‌سوزد سال به سال بدتر خواهیم شد. تنها راه نجات فوتبال ایران انتخاب افراد کارشناس و مفید است. 

انتهای پیام/

نظر شما