شناسهٔ خبر: 67913597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۸ مرداد ۱۴۰۳؛ از اعطای حکم ریاست جمهوری پزشکیان تا رد و بدل شدن پیام بین ایران و آمریکا

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رد و بدل شدن پیام بین ایران و آمریکا در پی اوج گیری تنش ها بین اسرائیل و حزب الله
وال  استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکایی با همتایان اسرائیلی و لبنانی خود تماس گرفته و با ایران پیام‌هایی را رد و بدل کردند تا تلاش کنند پس از حادثه مجدل شمس در جولان، تنش‌ها را کاهش دهند. این رسانه افزود:  همه طرف‌ها تأکید کردند که علاقه‌ای به گسترش درگیری ندارند، اما احتمال محاسبات اشتباه هنوز بالاست 

اعطای حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان
رهبر انقلاب در حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان آورده اند: اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.  

حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس جمهور شد
پزشکیان در حکمی محسن حاجی‌میرزایی را به‌سِمت رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور منصوب کرد. 

عارف معاون اول رئیس جمهور شد
«محمدرضا عارف» در حکمی از سوی دکتر پزشکیان به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور انتخاب شد. 

عوارض خروج از کشور ۳۰ درصد گران شد
نرخ‌گذاری سال ۱۴۰۳ برای عوارض خروج از کشور که افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد، در روزهای اخیر اجرایی شده است. 

طیب نیا: به دلایل شخصی آمادگی معاون اولی را نداشتم
 علی طیب نیا از اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در پی انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول رئیس جمهوری دولت چهاردهم در ویدئویی ضمن تبریک به محمدرضا عارف بابت پذیرش مسئولیت معاون اولی آقای پزشکیان، گفت: لازم می‌دانم این نکته را بگویم که من به دلایل شخصی در حال حاضر آمادگی پذیرش این مسئولیت را نداشتم اما از روز اول در کنار پزشکیان بودم و تا روز آخر خواهم بود. 

ایسنا: تهران با سرپرست جدید طالبان برای سرپرستی کنسولگری مشهد موافقت کرد
ایسنا نوشت: یک منبع معتبر خبر داده که سرانجام حکومت سرپرست افغانستان درخواست جمهوری اسلامی ایران برای انجام فرایند معرفی، موافقت و پذیرش دیپلمات‌ها براساس سازوکار کنوانسیون وین را پذیرفته و در نتیجه آن، «سرپرست» معرفی‌شده از سوی طالبان برای کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس از سوی ایران، پذیرفته شده که از اعضای همین هیأت نمایندگی است.

رهبر انقلاب: انگیزه‌ای برای مخالفت با برخی کشورهای اروپایی نداریم
 رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان گفتند: انگیزه مخالفت با برخی کشورهای اروپایی نداریم؛ آنها با ما خوب برخورد نکردند. 

پزشکیان: ایران کشوری دارای تعامل سازنده با جهان باشد
مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهور ایران پس از دریافت حکم تنفیذ خود گفت: ایران کشوری دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت حکمت و مصلحت باشد و یک دولت و حکومتی قدرتمند را که بار سنگین را بر اساس قانون و چارچوب‌های قانونی می‌نهد و ما مسئول هستیم به این طرف حرکت کنیم.

سخنگوی صنعت برق: ٣٥ هزار مگاوات از مجموع برق کشور توسط کولرها مصرف می‌شود
سخنگوی صنعت برق با بیان این که حدود ٣٥ هزار مگاوات از مجموع برق کشور در بخش سیستم‌های سرمایشی (کولرها) مصرف می‌شود، گفت: تغییر درجه کولر و گذاشتن آن روی ٢٤ درجه به تنهایی مصرف را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. 

توقف واردات خودرو‌های کارکرده تا اطلاع ثانوی
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی توصیه می‌شود تا قبل از تنظیم آیین‌نامه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی آن و تایید برنامه واردات توسط کارگروه ماده (۲) آیین‌نامه، از هرگونه اقدام برای واردات خودرو کارکرده اجتناب نمایند. 

وقوع حادثه برای پرواز کیش به تهران
لاستیک هواپیمای پرواز کیش به تهران هنگام عملیات انتقال به باند پرواز و قبل از برخاستن از فرودگاه ترکید. حال مسافران این پرواز خوب گزارش شده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما