شناسهٔ خبر: 67893814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

دستورالعمل اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

شیوه‌نامه و دستورالعمل اربعین حسینی(ع) سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد. در این دستورالعمل تلاش برای ساماندهی اتباع و مهاجرین و جلوگیری از هرگونه ناهماهنگی بین تمامی نهادها و دستگاه‌ها است و نتایج مثبتی را برای زائران اتباع خارجی اربعین حسینی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شیوه‌نامه و دستورالعمل اربعین حسینی(ع) سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد. در این دستورالعمل تلاش برای ساماندهی اتباع و مهاجرین و جلوگیری از هرگونه ناهماهنگی بین تمامی نهادها و دستگاه‌ها است  و نتایج مثبتی را برای زائران اتباع خارجی اربعین حسینی دارد.

در اربعین سال جاری ثبت‌نام پیشتر از سال گذشته آغاز می‌شود و این سرعت بخشیدن و هماهنگی نشان از یک ساماندهی مطلوب خواهد داشت.
ثبت‌نام در سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما)، ثبت‌نام در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال (کفالت), و استان‌هایی که فاقد دفاتر هستند حضور در ادارات اتباع جهت اخذ سند خادم گام‌های مهمی هستند که برای ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در سال جاری برداشته شده است.

از طرفی هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های دولتی که هر یک عضو کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی و برگزاری جلسات متعدد نشان از اهمیت بالای در خدمت رسانی به زائرین اربعین دارد.

در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ ثبت نام در سامانه سهما و دفاتر کفالت ،چاپ و صدور در پلیس گذرنامه فراجا و توزیع نیز بر عهده دفاتر خدمات اشتغال و اقامت می‌باشد.

با توجه دستور العمل و شیوه نامه ابلاغی آغاز ثبت نام از تاریخ ۸ مرداد تا ۳۰ مرداد بوده تا از تاخیر در صدور و توزیع جلوگیری شده و تمامی زائران بتوانند با طیب خاطر با شور همراه با شعور حسینی به بزرگترین همایش بین‌المللی دینی مذهبی عزیمت نمایند.

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته و ابلاغیه ستاد مرکزی اربعین کشور تمامی زائرین ایرانی و اتباع و مهاجرین خارجی ساکن و ترانزیت از جمهوری اسلامی جهت داشتن سفری ایمن و راحت ملزم به اخذ بیمه در هنگام ثبت نام خواهند بود.

شایان ذکر است علاوه بر اتباع خارجی مقیم در کشور ،اتباع خارجی ترانزیت از کشورهای گوناگون در حوزه شرق و شمال غرب پس از ورود به ج.ا.اسلامی به کشور عراق عزیمت می‌نمایند که بر اساس توافق صورت گرفته پس اخذ روادید کشور عراق ،برای آنها روادید دوبار ورود توسط نمایندگیهای وزارت امور خارجه صادر شده تا به سفر ادامه دهند.

شیوه‌نامه ثبت نام اربعین ۱۴۰۳

۱- نحوه ثبت نام:
- متقاضیان حضوری: دفاترکفالت ـ ادارات اتباع و مهاجرین که فاقد دفاتر کفالت می‌باشند.

۲ - متقاضیان غیرحضوری: سامانه سهمای سازمان ملی مهاجرت به آدرس:
https://www.irmigrationorg.ir

۲ - مشمولین طرح:
- اتباع و مهاجرین خارجی مقیم دارنده شناسه یکتا صادره از سازمان ملی مهاجرت
- اتباع غیرمقیم: ترانزیت (ویزای دوبار ورود)

۳ - زمان اجرای طرح:
- آغاز ثبت نام از دوشنبه ۸ مرداد ماه مصادف با ۲۳ محرم الی ۳۱ مردادماه مصادف با ۱۶ صفر.

قابل توجه؛ مسئولین و عوامل مواکب خواهان استقرار در عراق در اولویت هستند و از تاریخ ۸ مرداد الی ۱۴ مرداد می‌بایست ثبت نام کنند.

۴ - مرزهای خروجی:
- اتباع مقیم: مرز شلمچه خوزستان
- غیرمقیم، زائرین افغانستان و پاکستان: مرز چذابه
- غیرمقیم قفقاز و آسیای میانه: مرز تمرچین و باشماق

۵ - تعرفه شرکت در طرح:
ثبت‌نام غیرحضوری:
- هزینه ثبت نام ۳۰ هزارتومان
- هزینه صدور سند خادم فراجا ۱۰۰هزار تومان
- بیمه اربعین ۱۲۰هزار تومان
- هزینه توزیع سند تردد ۴۰ هزار تومان
مبلغ کل شرکت در طرح: ۲۹۰ هزارتومان

 ثبت نام حضوری:
- هزینه ثبت نام در دفاتر کفالت ۵۰ هزارتومان
- هزینه صدورسند خادم فراجا ۱۰۰ هزار تومن
- هزینه بیمه اربعین ۱۲۰هزارتومان
- هزینه چاپ و صدور بیمه‌نامه ۲۰هزارتومان

نظر شما