شناسهٔ خبر: 67893299 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

المپیک به فضا رسید

مسابقات المپیک پاریس آغاز شده و این روزها خبرهای ورزشی حول و حوش این مسابقات می‌گردد. اتفاق جالبی که در فضای مجازی هم حسابی پربازدید شده، برگزاری المپیک همزمان با بازی‌های المپیک پاریس در فضاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، ۶ فضانورد ناسا که در حال حاضر در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» زندگی می‌کنند، با بلند کردن مشعل نمادین المپیک و انجام دادن حرکات ورزشی، این رویداد را جشن گرفتند و مینی‌المپیک خود را به مناسبت آغاز این بازی‌ها در پاریس، در ایستگاه فضایی برگزار کردند.

یک ویدئوی ۲دقیقه‌ای، از این المپیک فضایی منتشر و در فضای مجازی وایرال شده است. ناسا توضیح داده که مشعل فضانوردان، در واقع ماکت مشعل است؛ زیرا آتش‌سوزی‌ در ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک مشکل جدی محسوب می‌شود. مشعل از «ژانت اپس» تا «مایک بارت»، «سونی ویلیامز»، «تریسی کالدول دایسو» و «بوچ ویلمور» دست به‌دست می‌شود.

بعد از آن هرکدام از فضانوردان برای رویدادهای خود آماده می‌شوند. برای مثال، اپس و ویلیامز دست‌های خود را تکان می‌دهند. ویلمور بالاتنه خود را کش می‌دهد و سپس با مکیدن یک گوی آب که در نزدیکی سرش شناور است، تشنگی خود را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پس از آن، بازی‌های مداری آغاز می‌شوند. بارات یک دیسک را پرتاب می‌کند و ویلمور یک توپ ساخته شده از چسب نواری را می‌اندازد. ویلیامز و «متیو دومینیک» حرکات ژیمناستیک انجام می‌دهند و اپس در راهروی ایستگاه فضایی بین‌المللی به سرعت می‌دود. دایسون کمی پاورلیفتینگ انجام می‌دهد و میله‌ای را بالا می‌برد که ویلمور و بارت آن را نگه می‌دارند. فضانوردان با فرستادن یک پیام صمیمانه به ورزشکاران بیست و سومین المپیک، این رویداد را به پایان رساندند.

دومینیک در پایان ویدئو درحالی‌که ۵فضانورد دیگر ناسا در کنار او هستند، می‌گوید: طی چند روز گذشته در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ما وانمود می‌کردیم که ورزشکاران المپیک هستیم. البته ما از مزیت بی‌وزنی برخوردار بودیم. ما نمی‌توانیم تصور کنیم چقدر سخت است که یک ورزشکار در سطح جهانی، ورزش‌های خود را تحت نیروی جاذبه واقعی انجام ‌دهد.»

نظر شما