شناسهٔ خبر: 67893297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی: سفر رئیس موساد به رم نتیجه‌ای در پی نداشت

تهران- ایرنا- شبکه کان رژیم صهیونیستی یکشنبه شب گزارش داد که سفر رئیس موساد به رم برای رایزنی درباره توافق آتش‌بس در غزه نتیجه‌ای در پی نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که سفر دیوید بارنیا رئیس موساد به رم برای دیدار با نمایندگان آمریکا، مصر و قطر جهت گفت وگو در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که مذاکرات رئیس موساد درباره توافق مبادله اسرا در رم حدود دو ساعت طول کشید و مقامات صهیونیست در پایان این مذاکرات گفتند که بسیار بدبین هستند و ارزیابی این است که پاسخ حماس به پیشنهاد توافق مبادله اسرا منفی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، رئیس موساد پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی را به میانجی‌ها در رم ارائه کرده که شامل ملاحظات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

نظر شما