شناسهٔ خبر: 67888631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین آزمایشگاه تخصصی لاستیک در هرمزگان راه اندازی شد

بندرعباس- ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان از راه اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی لاستیک با پیگیری دستگاه قضایی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی شامگاه یکشنبه به همراه دادستان مرکز استان با حضور در شهرک صنعتی شماره ۲ بندرعباس در حاشیه بازدید از مراحل راه اندازی نخستین آزمایشگاه لاستیک هرمزگان افزود: یکی از مصوبات سفر رییس قوه قضائیه به هرمزگان حل مشکل آزمایشگاه ها و پیگیری برای استقرار آزمایشگاه های تخصصی در استان بود که در این راستا با پیگیری دستگاه قضایی از فردا دوشنبه تمام نمونه های آزمایشی مربوط به لاستیک در این استان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود ۲ سال قبل، تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آزمایشگاه تخصصی لاستیک در این مکان فراهم شد ولی به علت موانع موجود امکان راه اندازی این آزمایشگاه میسر نشده بود.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۵۰۰ نمونه آزمایش لاستیک به استان های دیگر ارسال می شود، خاطرنشان کرد: با دستور رییس قوه قضائیه و ورود دستگاه قضایی به این موضوع، ضمن انجام تمامی آزمایشات مربوط به این حوزه در استان از تحمیل هزینه های گزاف به تجار جلوگیری خواهد شد.

وی یادآورشد: با راه اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی لاستیک در استان هرمزگان، هزینه های تجار حدود ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت و مدت زمان نمونه گیری و اعلام نتیجه نیز به نحو قابل توجهی کوتاه خواهد شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: حمایت از تجار و کارآفرینان با راه اندازی آزمایشگاه های نمونه گیری سیاستی است که قوه قضاییه با هدف تسهیل تجارت پیگیری می کند و بر این اساس موضوع حل مشکل آزمایشگاه ها و انجام تمام آزمایشات در استان هرمزگان تا مرحله نهایی و تکمیل این فرآیند از سوی دستگاه قضایی با جدیت ادامه خواهد داشت.

نظر شما