شناسهٔ خبر: 67886620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری:

باید کابینه‌ای تشکیل دهیم تا جلوه وفاق ملی باشد و ما را به هدف برساند

رئیس‌جمهوری گفت: باید کابینه‌ای تشکیل دهیم که فارغ از دسته‌بندی‌های جناحی، جلوه وفاق ملی باشد و ما را به هدف برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، مسعود پزشکیان امروز (یکشنبه، هفتم مرداد) در نخستین نشست هیئت دولت پس از برگزاری آیین تنفیذ ریاست‌جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و قدردانی از زحمات و خدمات اعضای کابینه دولت سیزدهم در سه سال گذشته، اتحاد و وفاق ملی را رمز موفقیت و غلبه بر مشکلات کشور دانست و بیان کرد: اینکه گاهی گفته می‌شود برخی مسئولان دولت با یکدیگر اختلاف دارند، برای من نامفهوم است، زیرا چشم‌انداز روشن و سیاست‌های تعریف‌شده‌ای داریم که باید به‌سوی آن‌ها حرکت کنیم. اگر برنامه‌ای نوشته‌ایم که علمی، روشمند و منطبق بر الگوهای موفق و تجربه‌شده بین‌المللی است و روی اجرای آن نیز اجماع وجود دارد، دیگر اختلاف و دعوا معنا ندارد.

وی با بیان اینکه تقوا یعنی تلاش برای حرکت بدون خطا، اتخاذ تصمیم درست و اجرای آن برای رضای خدا، افزود: ریشه همه اختلاف‌ و مشاجره‌ها، هوای نفس است و اگر ما تقوا داشته باشیم و این مفهوم را در مدیریت، عملی و پیاده‌ کنیم، اختلاف‌ها و دعواها از بین خواهد رفت.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه قرار نیست ما یک برنامه تازه بیاوریم و اگر برنامه‌های موجود نیز دارای اشکال بود و با سیاست‌های تعیین‌شده همخوانی نداشت، نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام خواهیم کرد، گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده باید کابینه‌ای تشکیل دهیم که فارغ از دسته‌بندی‌های جناحی، جلوه وفاق ملی باشد و ما را به هدف برساند. اگر این‌گونه عمل کنیم، توانسته‌ایم براساس خواست و انتظارهای رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: براساس سند چشم‌انداز قرار بود در منطقه، اول باشیم و فقر و تبعیض را از بین ببریم، اما متأسفانه نتوانستیم این اهداف را محقق کنیم، پس باید ببینیم اشکال کار کجاست. باور دارم اگر دست به دست هم دهیم و وحدت و انسجام داشته باشیم، قادر خواهیم بود بر مشکلات غلبه کنیم.

محمد مخبر، سرپرست پیشین ریاست‌جمهوری هم در این نشست ضمن تبریک مجدد انتخاب و انتصاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری ملت ایران گفت: شهید رئیسی در دوره مسئولیت خود دو ویژگی برجسته تأکید بر حل مسائل و مشکلات کشور و ارتباط با مردم داشت. بحمدالله هر دو این ویژگی‌ها در رئیس‌جمهوری نیز وجود دارد که سرمایه بسیار ارزشمندی است و همه ما خود را موظف به حمایت و یاری ایشان در این مسئولیت خطیر و سنگین می‌دانیم.

نظر شما