شناسهٔ خبر: 67886229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهروند خبرنگار خراسان رضوی؛ شهروند خبرنگار خراسان رضوی؛

خشک شدن زمین‌های زراعی جغتای به لطف قطعی برق کشاورزی + فیلم خشک شدن زمین‌های زراعی جغتای به لطف قطعی برق کشاورزی + فیلم

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از خشک شدن محصولات زمین‌های زراعی روستا‌های شهرستان جغتای به دلیل قطعی برق کشاورزی ابراز نارضایتی کرد.

صاحب‌خبر -

زمین‌های کشاورزی در روستا‌های شهرستان جغتای استان خراسان رضوی به دلیل آبیاری نشدن در حال خشک شدن است و محصولی برای برداشت باقی نمانده است. این زمین‌های توسط چاه‌های عمیق آبیاری می‌شدند، اما به دلیل قطعی برق این امکان از کشاورزان گرفته شده و موجب خشکی محصولات آنها شده است.

به گفته شهروند خبرنگار ما قطعی برق هر روز از ساعت ۱۱ صبح ساعت ۱۶ اتفاق می‌افتد و این قطعی موجب شده تا مدار آبیاری از ۱۲ روز به ۱۴ الی ۱۹ روز برسد به همین دلیل دچار خشکی شده است. بار‌ها این موضوع را پیگیری کرده ایم و جهاد کشاورزی به ما پیشنهاد پنل خورشیدی را داده است و پیمانکار‌هایی که به کشاورزان معرفی کرده اند در بدو امر ۵۰ درصد هزینه طرح را که حدود یک میلیارد تومان است درخواست کرده اند و از پرداخت وام نیز خبری نیست. کشاورزان اغلب قادر به پرداخت این مبالغ نیستند و نیاز به کمک و یاری مسئولان دارند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم زمین‌های کشاورزی در آستانه خشکسالی را به نمایش گذاشت و درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

داستان کم آبی این بار اهالی شهرستان میرآباد را به دردسر انداخت

<div id="video-display-embed-code_19620191"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8787336/19620191?width=400&height=300"></script></div>

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

نظر شما