شناسهٔ خبر: 67874629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خزر قربانی گرفت

ساری- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بابلسر گفت: یک جوان ۲۱ ساله اهل آشخانه استان خراسان شمالی در دریای خزر غرق و پیکر بی جان وی در پارکینگ صفر بابلسر کشف شد.

صاحب‌خبر -

محمود متولی طاهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه دوست اهل خراسان شمالی که همزمان برای شنا وارد دریای خزر شده بودند درگیر موج شدید شدند.

وی بیان کرد: ۲ تن از این افراد موفق شدند از موج ها رهایی یابند و یک نفر دیگر در دریای خزر غرق و پیکر بی جان وی کشف شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بابلسر از همه مسافران و گردشگران خواست که هشدارهای ارائه شده را جدی بگیرند و در مناطق ممنوع و زمانی که دریا مواج است شنا نکنند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند.

عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد که اغلب بی توجه به هشدارها هستند.

برای کاهش غریق در دریای خزر در مازندران یکسری اقدامات اساسی و بنیادی انجام شده است که از جمله ارگان های ذیربط برای فراهم کردن این زیرساخت های مورد نیاز، ‌هیات نجات غریق استان مازندران است که برای انجام این کار شناسایی نقاط حادثه خیز در سواحل دریا را در این مدت در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما