شناسهٔ خبر: 67873972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

قرارگاه شهید آوینی حامی دوره تربیت مربی صوت و لحن قرآن در کهگیلویه و بویراحمد

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگاهی تحت عنوان «شهید آوینی» شکل گرفت که مبنای این قرارگاه، تولید و آموزش است.

 قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تولید آثار فرهنگی و دینی در همه رشته‌ها از جمله نمایش، تجسمی، موسیقی و … را از جمله برنامه های این حوزه دانست و گفت: در حوزه آموزش نیز آموزش تربیت مربی قرآن و آموزش در همه رشته‌های هنری از سیاست‌های اصلی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در قرارگاه «شهید آوینی» است.

وی ادامه داد: در این راستا اعتباری به استان ها اختصاص یافت و استان ما نیز از این موضوع مستثنا نبود و تقریباً همه برنامه‌ها و طرح‌هایی که در قرارگاه «شهید آوینی» مصوب شد، در حال اجرا هستند که یک نمونه آن نشست‌های تربیت مربی قرآن کریم است.

خوب پور خاطرنشان کرد: نشست های تربیت مربی قرآن صوت و لحن و تجوید در استان کهگیلویه بویراحمد و شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی، دنا و مارگون در حال اجرا بوده یا اجرا شدند.


قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه امروز در شهر یاسوج تحت عنوان تربیت مربی تخصصی صوت، لحن (تحقیق قرآن) با حضور اساتید کشوری و همکاری جامعه قرآنی استان از جمله موسسه فرهنگی قرآنی ترنم وحی که در حوزه قرائت و تحقیق فعال هستند، درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که استعداد لازم در زمینه قرائت را دارند انتخاب و برای توانمندسازی آنها به صورت تخصصی‌تر در این دوره شرکت دارند، بیان کرد: این دوره با حضور استاد یاراحمدی ویژه خواهران و برادران بوده و با حضور گروه‌های ۲۰ الی ۳۰ نفره در حوزه صوت، لحن و قرائت تحقیق در حال آموزش هستند.

خوب پور خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفت، این دوره مفید و ارزشمند خواهد بود و به تناسب کارهای تخصصی‌تر، این دوره ها استمرار خواهد یافت.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  ما در قالب قرارگاه «شهید آوینی» از این برنامه‌ها حمایت لازم را خواهیم داشت و این گروه‌های قرآنی شرایط و بستر را برای دوره‌های آموزشی تخصصی تر با حضور قاریان و مربیان قرآنی فراهم کنند.

وی اصل، اساس و بودجه‌ای که در حوزه قرآن کریم در قرارگاه «شهید آوینی» تعریف شده را در راستای تربیت مربی قرآن کریم دانست و یادآور شد: برخی از موسسات در زمینه کشف استعدادها در این زمینه در حال تلاش هستند.

خوب پور با اشاره به اینکه نخستین دوره در اردوگاه دهنو شهر یاسوج برگزار شد و هم اکنون مربیان در حال شناسایی استعدادهای قرآنی در زمینه صوت لحن و و پرورش آنها هستند، گفت: افرادی که امروز در دوره تربیت مربی شرکت دارند برای حضور در شهرستان‌ها و کشف استعدادهای آنها اعزام خواهند شد.


  

نظر شما