شناسهٔ خبر: 67873922 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در شهرستان بهمئی در حال برگزاری است؛

اجرای طرح «بشری» در شهرستان بهمئی

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر آشنا»؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی، امام جمعه شهرستان بهمئی در آئین افتتاح این دوره قرآنی، نیاز امروز برای قرائت صحیح قرآن را آموزش شیوه های نو و تربیت مربی قرآن کریم  عنوان کرد و از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای برگزاری این طرح در شهرستان بهمئی تقدیر کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب قرآنی در شهرستان بهمئی و با توجه به استقبال خوب از این طرح افزود: افراد  بسیاری در این شهرستان علاقه مند به طرح های قرآنی هستند که امیدواریم با برگزاری مداوم این دوره ها شاهد توسعه فرهنگ قرآنی و تربیت مربی قرآن در این شهرستان باشیم.

 

صلواتی با اشاره به احادیثی از رسول اکرم(ص) قلب بدون قرآن را به یک خرابه تشبیه کرد و گفت: کسی که در وجودش خبری از قران نباشد، قلب آن محل شیطان و امیال شیطانی است.

امام جمعه شهرستان بهمئی قرآن را، راه آرامش روح و جان دانست و گفت: اگر میخواهید آرامش جسم و روح داشته باشد به قران مراجعه کنید. و بهترین راه رسیدن به آرامش روح قران است.

وی قران را عامل بیداری انسان دانست و گفت: قرآن و انس با قران انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند و امروز اساسی ترین وظیفه ما برای تربیت در جامعه توجه به قرآن می‌باشد.

صلواتی تصریح کرد: قرآن هدایت رحمت الهی است و انس با قران درد، غرور، تکبر، حسد و شرک را از درون انسان پاک می‌کند.


سید زاهد افتخاری‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در ابتدای این آئین ضمن خیر مقدم به حضور شرکت کنندگان گفت: مردم این شهرستان  به برکت قرآن با وحدت و همدلی زندگی می کنند.

وی طرح بشری را از جمله طرح های موفقت آمیز و عالی عنوان و ابراز امیدواری کرد این طرح با ایجاد یک جریان قرآنی تبدیل به یک رویداد بزرگ قرآنی در شهرستان بهمئی شود.

افتخاری‌زاده گفت: از زیبای های این طرح این است که بانوان از گروها و اقشارمختلف به صورت عمومی و بانوان خانه دار درعین خانه داری ،همسرداری، فرزند پروری به این موضوع قرآنی می پردازند.


 

محسن مصلحی رئیس گروه قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  دوره تربیت مربی قرآن کریم در شهرستانهای کهگیلویه، دنا، مارگون، چرام و بهمئی برگزار شد.

مصلحی اظهار داشت: این دوره ها که با حمایت قرارگاه شهید آوینی واداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا گردید، با استقبال بی نظیر طیف های مختلف مردم و جامعه قرآنی روبرو شد و خوشبختانه مجموعا قریب به یکهزار و ۲۰۰ نفردر این دوره‌های تخصصی شرکت نمودند و به نوعی پذیرش عمومی را به دنبال داشت.



رئیس گروه قران و عترت استان افزود: این دوره ها باتوجه به استقبال بسیار خوبی که در مرکز استان در اسفندماه ۱۴۰۱درشهرستان بویراحمد داشت و همین مقبولیت عمومی باعث استمرار آن در سایر شهرستان‌ های تابعه شد و فضای بسیار خوبی را در جهت تقویت بنیه های قرآنی در جامعه ایجاد نمود که قطعا ادامه این حرکت عظیم قرآنی منوط به نگاه ویژه وحمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی تصریح کرد: یکصد و پنجمین دوره ملی طرح تربیت مربی قرآن کریم (طرح بشری) از هفتم مردادماه به مدت سه روز در شهرستان بهمئی در حال برگزاری است. که در پایان دوره برای قبول شدگان گواهی صادر خواهد شد.



نظر شما