شناسهٔ خبر: 67873623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دما در برخی ایستگاه‌های چهارمحال و بختیاری به بالای ۴۰ درجه رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشینه دمای روز یکشنبه در ایستگاه بازفت این استان به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسید و دما در تعدادی دیگر از ایستگاه‌ها به ۴۰ درجه رسید.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز یکشنبه هفتم مرداد به عنوان یکی از گرم‌ترین روزهای تابستان سالجاری به ثبت رسید و کمینه و بیشینه دما در بسیاری از ایستگاه‌های استان افزایشی بوده است.

وی ادامه داد: دما در ایستگاه بازفت از مرز ۴۰ درجه گذر کرد و مردم در مناطقی از استان از جمله آلونی، لردگان و مالخلیفه نیز دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشنیه دما در شهرکرد نیز ۳۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شد و کمینه دمای آن با ۲ درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۴ درجه سانتی‌گراد رسید.

نوروزی با بیان اینکه گرمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تا حدی فروکش می‌کند، یادآور شد: با این وجود استقرار توده هوای گرم تا پایان هفته در استان تداوم دارد.

به گفته وی، میانگین دمای استان از ابتدای فصل تابستان تا سه مرداد حدود ۱.۳ درجه سانتی‌گراد افزایش را نسبت به میانگین بلندمدت نشان می‌دهد و از ابتدای تیر ماه تاکنون میانگین دمای کمینه (ساعات اولیه صبح) استان نسبت به بلندمدت ۱.۱ درجه سانتی‌گراد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد.

نظر شما