شناسهٔ خبر: 67873394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۱۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای مصرف آب آشامیدنی در روزهای گرم سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان با تاکید بر مدیریت و رعایت الگوی مصرف گفت: گرمای هوا، مصرف آب آشامیدنی مشترکان این شرکت را ۱۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش داد.

صاحب‌خبر -

منصور کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی مخزن‌های ذخیره آب آشامیدنی در مناطق مختلف سمنان نشان‌دهنده افزایش ۱۱ تا ۱۲ درصدی مصرف آب آشامیدنی در روزهای گرم اوایل مرداد در مقایسه با ۲ هفته آخر تیر سال ۱۴۰۳ است.

وی با اشاره به تولید ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی برای شهرهای سمنان و شاهرود ادامه داد: این میزان تامین آب جوابگوی نیازها نیست و چاه‌های دارای آب با کیفیت نیز وارد شبکه آبرسانی شده است.

وی اضافه کرد: بررسی مقدار ورودی و خروجی مخزن‌های ذخیره آب نشان‌دهنده افزایش مصرف آب آشامیدنی در بخش روستایی و شهری سمنان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان اظهار کرد: شهرهای بزرگ این استان شامل سمنان و شاهرود دچار تنش آبی و افت سطح مخزن‌های آب است و در این شرایط بهینه‌سازی مصرف آب به پایداری شبکه آبرسانی کمک می‌کند.

افزایش ۱۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای مصرف آب آشامیدنی در روزهای گرم سمنان

کشاورزیان با بیان اینکه استحمام، پرمصرف‌ترین بخش از سرانه مصرفی را در بخش خانگی تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: رعایت الگوی مصرف در این بخش کمک‌کننده در عبور از تنش آبی است.

وی تصریح کرد: شهروندان از شست‌وشوی حیاط خانه با آب آشامیدنی خودداری کنند و افراد در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند طی تماس با سامانه ۱۲۲ فوریت‌های شرکت آب و فاضلاب سمنان، موضوع را برای پیگیری به کارشناسان این شرکت اطلاع دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان گفت: استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی برای شست‌وشو، شیرآلات استاندارد و آب خاکستری یا همان پساب برای آبیاری فضای سبز از جمله راهکارها در مدیریت مصرف است.

وی توصیه کرد: شهروندان تا حد امکان از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنند و در صورت نیاز، ساعت‌های پایانی روز را به آبیاری فضای سبز اختصاص دهند.

عذرخواهی از مردم بابت قطعی یا افت فشار آب

کشاورزیان با عذرخواهی از شهروندان بابت قطعی و یا افت فشار آب در روزهای اخیر به دلیل‌های مختلف از جمله خرابی زیرساخت‌های شبکه آبرسانی گفت: ۲ مورد خرابی زیرساخت شبکه آبرسانی در شهرهای سمنان و شاهرود طی روزهای گذشته رخ داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنانیادآور شد: ۳۶۵ هزار مشترک از خدمات این شرکت در سمنان استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سمنان در موج گرمای ۱۰ روزه قرار دارد و پیش‌بینی شده دمای هوا این هفته در استان تا ۴۷ درجه سانتیگراد افزایش یابد.

ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی امروز سه ساعت کاهش یافت و با هدف حفظ سلامت کارکنان و بهینه‌سازی مصرف آب و برق، دولت فردا یکشنبه هفتم مرداد زا تعطیل اعلام کرد.

نظر شما