شناسهٔ خبر: 67873185 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

جزئیات ماجرای عجیب جمع آوری واکسن‌های تاریخ گذشته

صاحب‌خبر -

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص جمع اوری تعدادی از واکسن‌های با تاریخ مصرف منقصی شده توضیحاتی را اعلام کرد.

تاریخ مصرف تعدادی از واکسن‌های کووید-۱۹ به دلیل عدم استقبال و مراجعه مردم جهت دریافت نوبت‌های تکمیلی (با وجود تبلیغات وسیع و آموزش‌های عمومی گسترده)، منقضی شده بود و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت از چرخه مصرف جمع آوری شد تا پس از طی مراحل قانونی امحا شوند.

مهر در خبری نوشت:بر اساس این گزارش جمع آوری و حذف واکسن‌هایی که به هر علت، اثربخشی خود را از دست داده‌اند، امری کاملاً معمول است که با هدف جلوگیری از افت ایمنی فردی و اجتماعی، روزانه در سراسر جهان صورت می‌گیرد.

امحای دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تابع فرآیند خاصی است که به منظور حفظ سلامت انسان و محیط زیست، تنها توسط مؤسسات معتبر و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

بی‌شک نشر اکاذیب در راستای ایجاد بی‌اعتمادی مردم به نیروهای خدوم و فداکار نظام سلامت کشور - که هدفی جز تامین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه ندارند ، از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است که برنامه ملی ریشه‌دار و پرافتخار ایمن‌سازی علیه بیماری‌های واگیردار کشنده را هدف قرار داده است.

این عمل ناپسند و نابخشودنی قطعا از طریق مراجع امنیتی و قضایی پیگیری خواهد شد.

نظر شما