شناسهٔ خبر: 67873170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عطنانیوز | لینک خبر

آغاز المپیک ۲۰۲۴ برای ایران

قایقران ایرانی در مقام چهارم قرار گرفت

صاحب‌خبر -

قایقران ایرانی در مقام چهارم قرار گرفت

عطنا- بانوی قایقران ایرانی دیروز به مصاف حریفانش از کشور‌های اوگاندا، آفریقای جنوبی، استرالیا، اسپانیا و نیکارگوئه رفت و با ثبت زمان ۸:۰۱:۳۰ دقیقه، جایگاه چهارم در گروه اول مرحله مقدماتی را از آن خود کرد. جایگاه­‌های اول تا سوم این مسابقه به ترتیب به ملی­‌پوشان استرالیا، اسپانیا و آفریقای جنوبی اختصاص یافت.

گرچه مجلل با قرار گرفتن در رده چهارم از صعود به مرحله یک­‌چهارم نهایی بازماند، اما می­‌تواند در مسابقه شانس مجدد یکشنبه به رقابت پرداخته و در صورت پیروزی، به ادامه بازی‌­ها بپردازد. او خود در این‌­باره اظهار داشت: در گروه سختی قرار داشتم و می­‌دانستم که کارم برای صعود به مرحله بعد آسان نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که توان اصلی­‌ام را برای مسابقه فردا بگذارم.

مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اولین تجربه مسابقات خارج از آسیا برای دختر دهه هشتادی ارومیه است. این در حالی است که رقبای او همگی سوابقی طولانی از مسابقات جهانی و المپیک دارند. او که جمعه، دقیقا همزمان با تولد ۲۲ سالگی خود، به عنوان پرچم‌دار کاروان ورزش ایران در رژه افتتاحیه شرکت کرد، گفت: " برای مسابقه یکشنبه و حضور در مرحله بعد همه تلاشم را انجام می­‌دهم، اما چیزی که در پایان کارم در المپیک پاریس مرا راضی می­‌کند، این است که بدانم یک قدم بلند به جلو برداشته­‌ام ".

مجلل در بازی­‌های آسیایی ۲۰۲۲ در بخش چهار نفره دو پارو مقام دوم را به دست آورد و همچنین، در مسابقات روئینگ زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در تایلند موفق به کسب دو مدال طلا شد. او که در رقابت کسب سهمیه المپیک پاریس در کره جنوبی، موفق به ثبت رکورد جدید برای ایران با زمان ۷:۳۷:۰۷ دقیقه شد، اکنون امیدوار است با شرکت در مسابقه شانس مجدد فردا بتواند مدال المپیک را نیز به کارنامه ورزشی­‌اش اضافه کند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

نظر شما