شناسهٔ خبر: 67872339 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تلاش برای احیای گروه‌های دانشجویی نابود شده توسط کرونا

معاون فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر تقویت فعالیت های دانشجویی گفت: تجربه به ما ثابت کرده است که هرجا که امور را به جوانان واگذار کردیم، برده ایم.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین کلانتری در آیین اختتامیه رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی که امروز برگزار شد، دانشجویان را رونق بخش رویدادهای فناوری و نوآوری توصیف کرد و افزود: این از بدیهیات است که هر وزیر، معاون و مسئولی که در وزارت علوم وارد می‌شود مساله تقویت فعالیت های دانشجویی را باید در اولویت قرار دهد و به آن ها پر و بال داده شود.

وی با بیان اینکه تقویت فعالیت دانشجویی از سیاست های ما در وزارت علوم بوده است، ادامه داد: بعد از شیوع کرونا بسیاری از گروه های دانشجویی از بین رفت و ما در پی احیای این گروه ها بودیم.

کلانتری پیوند زدن جریانات دانشجویی با مسائل کشور را از دیگر اولویت های وزارت علوم نام برد و یادآور شد: تجربه به ما ثابت کرده است که هرجا که امور را به جوانان واگذار کردیم، برده ایم؛ از زمان جنگ تا دوران بازسازی و توسعه اقتصادی هر جا که زمینه را برای جوانان فراهم کردیم، دستاوردهای خوبی را داشته ایم.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: این رویکرد در وزارت علوم بوده و در تفاهم نامه هایی که منعقد کردیم مساله پیوند زدن جوانان با مسائل جامعه مد نظر بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت درگیر شدن جوانان در مسائل نوآوری کشور افزود: با مصوبه هیئت دولت، مشکل دانشجویان برای ثبت شرکت و مساله نظام وظیفه مرتفع شد و بر این اساس دانشجویان بدون سپری کردن دوران نظام وظیفه می توانند نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند.

کلانتری با تاکید بر تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت دانشجویان گفت: تقویت خلاقیت از دوران کودکی شروع می شود و ما نمی توانیم معطل نظام آموزش و پرورش باشیم و باید این‌مسیر در دانشگاه ها دنبال شود. ما باید فرصت ابزار ایده و اندیشه به جوانان بدهیم و در این‌ مسیر باید بپذیریم که بخش عمده ای از ایده ها پذیرفته نمی شود ولی ما باید این‌مسیر را پر رونق‌تر ادامه دهیم و مسیری هموار کنیم که هزینه شکست تیم ها را کاهش دهیم.

نظر شما