شناسهٔ خبر: 67872096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۴۲ درصد جمعیت شهرستان تفرش زیرچتر بیمه سلامت هستند - اکونیوز

اقتصاد ایران: تفرش- سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۴۲ درصد جمعیت شهرستان تفرش معادل ۱۰۸۵۲ نفر زیرچتر بیمه سلامت قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بابک بوالحسنی پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید اداره بیمه سلامت شهرستان تفرش اظهار کرد: این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال تکمیل و بالغ بر ۶ میلیارد ریال تجهیزات برای این مرکز خریداری شد.

وی با اشاره به جمعیت ۲۶ هزار نفری شهرستان تفرش گفت: اکنون ۴۲ درصد افراد این شهرستان معادل ۱۰۸۵۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در این استان گفت: در این راستا اکنون به پنج بیماری خاص و ۱۰۷ گروه بیماری که شامل ۳۰۰ نوع بیماری نشان دار هستند که خدمات درمانی ارائه می‌شود و چنانچه جامعه هدف برای درمان از جیب هزینه کرده باشند سالانه تا ۵۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی به آنها پرداخت می‌شود.

بوالحسنی گفت: همچنین درمان زوجین نابارور بسیار هزینه بر بود که خانواده‌ها به جهت هزینه بالا از درمان ناباروری خودداری می‌کردند که با تعامل و هم افزایی بیمه سلامت، در مراکز دولتی و خصوصی، ۹۰ درصد تعرفه خدمات دولتی محاسبه می‌شود.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی، درمان کودکان زیر ۷ سال در بخش دولتی به صورت رایگان در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نسخه نویسی الکترونیکی و بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج را از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان مرکزی عنوان کرد.

نظر شما