شناسهٔ خبر: 67871830 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی پایان یافت+ فیلم

تهران- ایرنا- «رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی» که با هدف تقویت جریان نوآورانه بهبود زندگی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دانشجویان نیروی انسانی هر کشوری محسوب می‌شوند و با توجه به دارا بودن نیروی جوانی، علم، نوآوری و جسارت در اجرا می‌توانند تغییرات بزرگی را در هر جامعه‌ای رقم بزنند. برهمین اساس بخش دانشجویی جانا؛ به ظرفیت دانشجویان کشور توجه داشته و بستری برای حمایت از طرح‌های آنها را فراهم کرده است.

یکی از مشکلاتی که موجب اجرا نشدن طرح‌های دانشجویان است فاصله بین قشر دانشجو با معضلات اجتماعی است در همین راستا رقابت دانشجویی نوآور با هدف توجه و ارزش دادن به طرح‌های قابل اجرا و واقعی به وجود آمد.

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (جانا) در چهار محور کسب و کار، خدمت‌رسانی، محصول نوآورانه و پیشنهاد سیاسی انجام شد. از بین طرح های ارائه شده، توسط هیات داوران طرح ها بر اساس چند شاخص مانند شناخت درست مسئله، نوآوری در راه حل، قابل اجرایی بودن و پایدار بودن ارزیابی شد. در این مرحله هر طرح براساس شاخص های ارزیابی حائز اهمیت مرتبط با محور مربوطه, ارزیابی و داوری شد و طرح هایی که دارای شرایط لازم بودند به مرحله ی اصلی رقابت راه یافتند تا شرکت کنندگان از طرح خود دفاع کرده و در رقابت اصلی شرکت کنند. به علاوه طرح های اجرا شده و یا به صورت تیمی دارای امتیاز مثبت است.

جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) با شعار «جریان بهبود نوآورانه زندگی» در بخش اصلی و همچنین، رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی و رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (با هدف شناسایی و توانمندسازی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد در حوزه اجتماعی) از روز شنبه (۶ مردادماه) در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد و امروز با برگزاری رقابت نهایی و معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

جوایز نقدی، تسهیلات برای تیم های برتر، مشاوره و منتورینگ رایگان و معرفی به سازمان های مرتبط خدمات و تسهیلات درنظر گرفته شده برای طرح های برتر و یا انتخاب شده توسط هیات داوران است.

نظر شما