شناسهٔ خبر: 67871469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سیاوشی:

کشاورزي فريدن، فريدونشهر، چادگان و بويين‌مياندشت در آستانه نابودي/ وزارت نيرو براي معضل قطعي برق چاره اي بيانديشد

صاحب‌خبر -
کشاورزي فريدن، فريدونشهر، چادگان و بويين‌مياندشت در آستانه نابودي/ وزارت نيرو براي معضل قطعي برق چاره اي بيانديشد
خبرگزاری آریا - نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت در مجلس، با بیان اینکه کشاورزی این منطقه به دلیل قطعی روزانه 5 ساعت برق چاه‌های کشاورزی رو به نابودی می‌رود از وزیر نیرو خواست تا در این رابطه به اداره برق استان اصفهان تذکر دهد.

اسماعیل سیاوشی ، در انتقاد به عدم تبعیت اداره برق استان اصفهان از دستور وزیر نیرو، در تشریح جزییات آن، گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه انتخابیه‌ام وجود دارد مربوط به تامین برق چاه‌های کشاورزی است و این در حالی است که بخش اعظمی از جمعیت این منطقه کشاورز و دامدار هستند و حدود 5 ماه از آب استفاده می‌کنند ضمن‌اینکه تنها یک مرحله برداشت محصول داریم.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون بین 5 تا 6 ساعت با قطعی برق چاه‌های کشاورزی مواجه می‌شویم تا جاییکه کشاورزی این منطقه را به نابودی کشانده است بنابراین برای رفع این مشکل مکاتبه‌ای با وزیر نیرو داشتیم و وی دستور داد که ساعت قطعی برق این بخش از 5 ساعت به 2 ساعت کاهش داده شود، همچنین استاندار اصفهان هم در نشست شورای تامین این میزان کاهش ساعت قطعی برق چاه‌های کشاورزی را تصویب کرد اما تنها چند روز این مصوبه اجرا شد و مجدد ساعت قطعی برق چاه‌های کشاورزی این منطقه به 5 ساعت افزایش یافت.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: این سزاوار نیست در شرایطی که حوزه کشاورزی این منطقه فقط تا ماه آینده به آب نیاز دارد با قطعی برق چاه‌های کشاورزی، با مشکلات جدی مواجه شود. ضمن اینکه حرف ما این است وزیر محترم نیرو و آقای استاندار که در این زمینه دستور دادید چرا ما نباید زورمان به اداره برق استان اصفهان برسد؟ کما اینکه امروز نیز مردم به دلیل وجود ظلم و تبعیض در مدیریت اداره برق استان اصفهان تجمع کردند چرا که محصولاتشان از بین رفته است.
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد : برای رفع این مشکل لازم است یکی از فازهای 8 هزار کارخانه فعال در استان اصفهان قطع شود تا کشاورزان در طول یک ماه آینده با مشکل مواجه نشوند چراکه در کل سال آب فریدن به سمت اصفهان سرازیر می‌شود و عشایر نیز یک ماه آینده از این منطقه کوچ می‌کنند و امکانات در اختیار آنها مجدد به اصفهان برمی‌گردد.


سیاوشی بیان کرد: از وزیر نیرو انتظار داریم که توانمندی خود را دراین زمینه نشان دهد و به اداره برق استان اصفهان تذکر دهد که عدالت را در برقراری حقوق مردم این منطقه رعایت کند تا مردم ناچار نشوند برای ادامه زندگی به حاشیه شهر اصفهان پناه ببرند و با ایجاد تحولی در این بخش تصمیماتی در جهت تامین رضایت مردم اتخاذ شود./
پایان پیام

نظر شما